FANDOM

Zamek Redcliffe – warownia górująca nad wioską Redcliffe, będąca rezydencją Guerrinów oraz garnizonem wszystkich stacjonujących na okolicznych terenach żołnierzy. Zamek – a konkretniej wieża na czerwonym klifie na białym tle – znajduje się w herbie Redcliffe.

Charakterystyka Edytuj

Zamek jest znacznie starszy niż wioska, której zapewnia bezpieczeństwo. W czasach klanów Alamarri stanowił punkt kontrolny na trakcie handlowym do Orlais prowadzącym poprzez Góry Mroźnego Grzbietu. Stanowi pierwszą i ostatnią linię obrony dla tych, którzy chcą najechać lub obronić Ferelden, a jak dotąd państwo nie upadło jeszcze, dopóki najeźdźca nie zdobył uprzednio zamku Redcliffe.

Zamek próbowali zdobyć Awarowie, zamierzający zaatakować „nizinników” na wschodzie, jak również Orlezjanie, zanim przypuścili inwazję na Ferelden. Okazało się to trudnym wyzwaniem – chociaż mieszkańcy Redcliffe są prostymi ludźmi, są dumni i świadomi swojej roli obrońców Fereldenu. Miejscowe powiedzenie mówi: „W okolicznych wzgórzach znaleźć można żelazo, podobnie jak w mieszkańcach”.

Warownia przetrwała wiele oblężeń, a na przestrzeni setek lat zdobyta została tylko trzykrotnie. Pierwszym jej zdobywcą był Kalenhad Theirin, kilka wieków później po długich bojach zdobyta została przez Orlezjan, a po kolejnych kilku dekadach, podczas powstania fereldeńskiego, została odbita z ich rąk przez swoich prawowitych właścicieli – Guerrinów.

Występowanie Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Korona oferuje zbuntowanym magom schronienie w Fereldenie, w arlacie Redcliffe. Wdzięczni magowie przyjmują propozycję, bezustannie są jednak ścigani przez templariuszy.

Po wybuchu podczas konklawe, w wyniku którego doszło do powstania Wyłomu, szpiedzy Venatori przekonali zdesperowanych magów pod przywództwem byłej wielkiej zaklinaczki Fiony, że ich jedyną nadzieją na przeżycie jest ucieczka do Imperium Tevinter. Magister Gereon Alexius, cofnąwszy się w czasie, w chwili największego zwątpienia zaoferował magom tevinterskie obywatelstwo w zamian za dziesięć lat przymusowej służby. Mając wrażenie, że nie mają innego wyjścia, magowie zgodzili się na warunki magistra, który wygnał Teagana Guerrina i zajął zamek jako swoją twierdzę.

Inkwizytor sprzymierzył się z magami: Alexius zaprasza Herolda Andrasty do zamku na negocjacje w sprawie magów z południa, jego prawdziwym celem jest jednak pojmanie Herolda i oddanie go w prezencie bóstwo Venatori, Koryfeuszowi. Podczas negocjacji żołnierze Inkwizycji infiltrują zamek i zabijają Venatori, zanim tym udaje się wprowadzić plan w życie. Zdesperowany magister próbuje skorzystać z magii czasu, jednak rzucane przez niego zaklęcie zostaje wypaczone wskutek interwencji Doriana Pavusa, a Inkwizytor i Dorian przenoszą się o rok w przyszłość.

Odkrywają, że po zaginięciu Herolda nowo powstała Inkwizycja wytraciła impet, Venatori zaczęli odnosić znaczące sukcesy, a zamek został przekształcony w Alexiusa w ich twierdzę na północy. Magister znacząco rozbudował podziemia i dziedzińce zamku, który stał się dużym magazynem czerwonego lyrium, jak również pootwierał w różnych jego miejscach szczeliny do Pustki, przez co spora część zamku opanowana została przez demony. W sali tronowej zamontował nieprzenikalną barierę i zamknął drzwi, które otworzyć można wyłącznie dzięki pięciu kluczom z czerwonego lyrium, będących w posiadaniu jego najbardziej zaufanych Venatori.

Herold i Dorian wspólnymi siłami ratują swoich sojuszników, a następnie zabijają Alexiusa i wracają do momentu, w którym magister rzucił zaklęcie czasu, pojmują go i zapobiegają przekształceniu zamku w ten, jaki zobaczyli w przyszłości.

Zadania Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

Wpisy do kodeksu Edytuj