Zagubione dusze – zadanie poboczne pojawiające się w Dragon Age: Inkwizycja.

Przydział Edytuj

Zadanie staje się dostępne automatycznie po uzyskaniu dostępu do stołu narad. Aby przystąpić do jego wykonywania, na stole narad należy wybrać operację „Odnajdź żołnierzy w Fereldenie” kosztującą 8 punktów władzy, co odblokuje dostęp do nowego obszaru – Jałowych Mokradeł.

Opis przejścia Edytuj

Aby dotrzeć do celu zadania, należy przemierzyć całe Jałowe Mokradła. Po dotarciu do pierwszego obozu ruszaj przed siebie. Po niedługim czasie dotrzesz do obelisku, przy którym można zapalić zaświatło, co wezwie demony i aktywuje zadanie poboczne Quest-DAI Światło w mroku. Zapalanie świateł i aktywowanie zadania nie jest konieczne, jednak obeliski służą jako punkty szybkiej podróży, dlatego warto je aktywować, a następnie podążać ich szlakiem, jako że pokrywają się one z trasą podróży do celu zadania.

Przy czwartym i ostatnim przekaźniku w dalszym ciągu kieruj się ścieżką na południowy-zachód, a natkniesz się na hordę truposzy. Towarzysze zasugerują, żeby zignorować ich i udać się bezpośrednio do zamku. Truposzy można z łatwością pokonać, ponieważ nie będą nadciągać bez końca, jednak ich pokonanie zapewnia niewiele punktów doświadczenia, nie pozostawiają również po sobie wartościowego łupu.

Po wejściu na dziedziniec twierdzy zabij znajdujących się tutaj przeciwników, a następnie udaj się drewnianymi schodami na górę, a następnie na blanki, gdzie znajdziesz skrzynkę z zapasami mikstur leczących i dźwignię – pociągnij za nią, a otworzą się bramy do twierdzy.

Przejdź przez otwartą bramę i udaj się w jedynym możliwym kierunku, po drodze spotykając jeszcze kilku Awarów. Na końcu ścieżki, w ruinach twierdzy, stoczysz walką z minibossem – Ręką Kortha. W pierwszej kolejności zajmij się jego obstawą, a następnie samą Ręką, używających ataków wręcz przy użyciu broni dwuręcznej i tworzącego tarcze ochronne. Po zabiciu go z jego ciała zabierz klucz i otwórz drzwi po lewej stronie od tronu, gdzie znajdziesz zaginionych żołnierzy, co zakończy zadanie.

Po zakończeniu zadania nie korzystaj od razu z opcji szybkiej podróży – skieruj się z powrotem, a natkniesz się na Stróża Nieba, którego spotkałeś już wcześniej. Porozmawiaj z nim i poproś o przyłączenie się do Inkwizycji, a zyskasz agenta skracającego o 5% czas potrzebny Józefinie do ukończenia operacji.