FANDOM

Wysokoże – miasto położone na północnym wybrzeżu Fereldenu, będące domem Couslandów i jednym z dwóch pozostałych jeszcze teyrnirów.

Godłem Wysokoża są dwie zielone włóczne skrzyżowane na tle bladozielonej kropli deszczu. Herbem rządzącej rodziny Couslandów jest liść laurowy, przypominający skrzydła.

Historia Edytuj

Zamek Cousland zbudowany został w Wieku Boskiej. Pierwotnie Wysokoże stanowiło przyczółek rozrastającego się bannornu Amarant, rządzony przez Elstanów, kuzynów Howe’ów. W Wieku Wież bann Konobar Elstan został zabity przez swoją żonę Flemeth, co przyczyniło się do wygaśnięcia jego rodu. Ziemię i tytuł przejął po nim kapitan jego straży Sarim Cousland. Było to początkiem trwającej trzydzieści lat wojny z Amarantem, która zakończyła się zwycięstwem Wysokoża, która po wygranej ogłosiło niezależność, a zdobyczą wojenną była połowa ziem stanowiących niegdyś południowo-zachodnie rubieże Amarantu.

W Wieku Czarnego Wysokoże stało się teyrnirem, kiedy rządząca nim bann Mather lub Haelia Cousland zebrała pod swoim sztandarem lokalnych władców i odparła zagrożenie ze strony wilkołaków.

W czasach zjednoczenia Fereldenu teyrna Elethea Cousland walczyła przeciwko królowi Kalenhadowi, chcąc zachować niezależność Wysokoża. Poprowadziła ona przeciwko królowi miejscowych bannów, ale została pokonana. Kalenhad pozwolił Couslandom zachować tytuł teyrnów i Wysokoże w zamian za przysięgę wierności.

Obecnie Wysokoże jest – obok Gwaren – jednym z dwóch miast na prawach teyrniru, dzięki czemu Couslandowie są drugą najpotężniejszą rodziną w Fereldenie, ustępując jedynie rodzinie królewskiej.

Miejsca Edytuj

Mieszkańcy Edytuj

Poprzednimi władcamy Wysokoża byli teyrn Bryce Cousland i jego żona Eleanora. Postać graczy, którzy w Początku wybrali pochodzenie człowieka szlachcica, jest młodszym dzieckiem Bryce’a i rodzeństwem Couslanda.

Arl Rendon Howe przypuścił na Wysokoże zdradziecki atak celem wymordowania Couslandów i odebrania im władzy nad miastem. Jeżeli Strażnik nie jest człowiekiem szlachcicem, fakt ten zostanie tylko wzmiankowany. Po śmierci Howe’a i zakończeniu Plagi Wysokoże wraca do prawowitego spadkobiercy, Fergusa.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż w późniejszych częściach gry zamek Cousland jest oznaczony na mapie, niemożliwe jest udanie się do niego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki