Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Wyciszony

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
KarlThekla.png

Wyciszony z charakterystycznym piętnem na czole

Wyciszenie – rytuał mający na celu pozbycie się lub likwidację zagrożenia ze strony magów, przeprowadzany na tych adeptach, którzy boją się Katorgi, nie przejdą jej, tudzież sami o to poproszą lub zostaną uznani za niebezpiecznych.

Nikt poza komturem i pierwszym zaklinaczem nie wie dokładnie, jak wygląda rytuał Wyciszenia. Prawdopodobnie wykorzystuje się w tym celu dużą ilość lyrium, które przykładane jest do czoła maga, co wypala charakterystyczny znak.

Wyciszenie powoduje odcięcie maga od Pustki, co pozbawia go nie tylko możliwości śnienia, ale też odczuwania jakichkolwiek emocji. Mag staje się „skorupą” człowieka: żyje, oddycha, porusza się, odżywia, utrzymuje czynności fizjologiczne, ale nie czuje nic i jest obojętny na wszystko.

Wyciszeni pomagają również zaklinaczom przy zaklinaniu przedmiotów lyrium. Mag nie może dotknąć lyrium, z kolei wyciszony nie potrzebuje rękawic, może operować surowcem gołą ręką. Dzięki tej zdolności są niezwykle ważną gałęzią Kręgu. To oni stanowią główne źródło majątku Kręgu, swymi wyrobami dorównując krasnoludzkiemu rzemiosłu.

Wyciszenie początkowo stosowano na Poszukiwaczach Prawdy w celu wzmocnienia ich mentalności i wytrenowania ich, tak, aby nie ulegali demonom. Gdy jeden z magów po wyciszeniu stracił zdolność kontaktu z Pustką i korzystania z energii magicznej, Zakon wykorzystał ów sposób w celu odebrania mocy magom. Rytuał można odwrócić, jednak wiedza o tym przez wiele stuleci była pilnie strzeżoną tajemnicą Poszukiwaczy, zaś jej ujawnienie było jedną z przyczyn wojny magów z templariuszami.

Gdy osoba stanie się wyciszonym traci wszelkie emocje i uczucia. Staje się kimś w rodzaju marionetki, choć posiada własną świadomość, to i tak wykonuje wszystkie zadania zlecone mu przez swego pana.

Znani wyciszeni Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki