Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Wojownik (Początek)

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Zobacz: Wojownik (Dragon Age II)
Zobacz: Wojownik
Wojownik ikona.png

Wojownik to jedna z trzech grywalnych klas w Dragon Age: Początku i Przebudzeniu. Wojownicy to mistrzowie we władaniu bronią, zarówno do walki w zwarciu, jak i na dystans. Są w stanie wytrzymać i zadać ogromne obrażenia, doskonale rozumieją zagadnienia z zakresu taktyki i strategii. Walczą na pierwszej linii, stanowiąc straż przednią każdej drużyny. Wojownikiem może być przedstawiciel dowolnej rasy.

Talenty klasowe wojownika koncentrują się na jego roli straży przedniej. W przeciwieństwie do łotrzyka, ograniczonego do broni dwuręcznej i łucznictwa, i maga, nie mogącego posługiwać się żadną bronią, wojownicy posługiwać mogą się następującymi rodzajami broni:

Specjalizacje Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Uwaga: W Przebudzeniu specjalizacje Berserker, Czempion i Templariusz stają się dostępne automatycznie po zainstalowaniu rozszerzenia, nawet jeśli postać nie odblokowała ich w Początku.

Berserker DAP.png Berserker

  • Berserkerzy to okrutni wojownicy, którzy wykorzystują drzemiące w nich pokłady wściekłości, zyskując dzięki temu zdrowie i wytrzymałość, co jednak dobija się na finezji.
  • Specjalizacji można nauczyć się za darmo od Oghrena po zyskaniu odpowiednio wysokiego poparcia bądź zakupić podręcznik u Gorima w Denerim.

Czempion.png Czempion

  • Czempioni to pewni siebie wojownicy i dowódcy, których talenty klasowe zagrzewają towarzyszy do walki i odciągają od nich wrogów.
  • Odblokowuje się po wyleczeniu arla Eamona i uzyskaniu tytułu Bohatera Redcliffe.

Łupieżca DAP.png Łupieżca

  • Łupieżcy to przerażający wojownicy, napędzani przez ból i strach swoich wrogów. Specjalizacja ta narodziła się w wyniku owianego tajemnicą rytuału, polegającego na wypiciu smoczej krwi.
  • W Początku specjalizacji tej można nauczyć się od Kolgrima po dolaniu smoczej krwi do prochów Andrasty.
  • W Przebudzeniu specjalizację można odblokować po kupnie podręcznika u barmana w Pod Koroną i Lwem.

Templariusz DAP.png Templariusz

  • Templariusze to mistyczni wojownicy Zakonu pilnujący magów. Z tego względu dysponują umiejętnościami zakłócającymi i rozpraszającymi magię przeciwników.
  • Specjalizacji można nauczyć się za darmo od Alistaira po zyskaniu odpowiednio wysokiego poparcia bądź zakupić podręcznik u Bodahna.

Dragon Age: Początek – Przebudzenie Edytuj

Poniższe specjalizacje dostępna są wyłącznie w Przebudzeniu.

Duchowy wojownik.jpg Duchowy wojownik

  • W przeciwieństwie do duchowych uzdrowicieli i tajemnych wojowników, duchowi wojownicy dobrowolnie pozwalają korzystać ze swojego ciała istotom z Pustki, w zamian za wzmocnienie swoich zdolności. Mogą ukierunkować energię Pustki na swoje ataki, tworząc magiczne eksplozje.
  • Specjalizacji można się nauczyć po zakupie podręcznika u Octhama w Amarancie.

Obrońca.png Obrońca

  • Obrońcy do perfekcji opanowali defensywę, co pozwala im przyjmować na siebie obrażenia zadawane innym członkom drużyny, wzmocnić obronę towarzyszy i odciągnąć od nich uwagę przeciwników.
  • Specjalizacja staje się dostępna po zakupie podręcznika u Herrena w Twierdzy Czuwania.

Talenty Edytuj

Główny artykuł: Talenty wojownika (Początek)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki