Dragon Age Polska Wiki

Wojownik (Inkwizycja)

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Zobacz też: Wojownik (Początek), Wojownik (Dragon Age II)
Wojownik (Inkwizycja).png

Wojownik – jedna z trzech klas dostępnych w Dragon Age: Inkwizycja. Wojownicy jako jedyni mogą burzyć oznaczone ikoną pękniętej tarczy osłabione ściany, co często pozwala wejść w niedostępne inaczej miejsca. Dzięki tej umiejętności mogą niszczyć również jednym ciosem niszczyć zapasy czerwonego lyrium, podczas gdy przedstawiciele innych klas potrzebują do tego dwóch lub więcej uderzeń.

Wojownicy do dyspozycji mają najszerszy arsenał broni, mogąc walczyć mieczami dwu- i jednoręcznymi, młotami, buzdyganami, wielkimi toporami, toporami, a do tego posługiwać się również tarczami. Odziewać mogą się we wszystkiego rodzaju pancerze – chociaż z przedmiotów znajdowanych założyć mogą jedynie ciężki pancerz, z przedmiotów wytwarzanych nosić mogą również lekkie oraz średnie pancerze.

Oficjalny opis Edytuj

Opis z oficjalnej strony gry: Zaprawiony w boju, specjalizujący się w walce na krótki dystans wojownik to trzon każdej drużyny. Stojąc na pierwszej linii, przyjmuje na siebie ciężar uderzeń wroga i skupia na sobie jego uwagę, umożliwiając innym klasom wyprowadzanie ataków z dystansu. Część wojowników korzysta z broni jednoręcznej i tarczy, wielu jednak preferuje broń dwuręczną, zdając się wyłącznie na ochronę oferowaną przez potężne srebrytowe pancerze.

Opis z gry: Wojownicy walczą na pierwszej linii. Ciężkie pancerze pozwalają im wytrzymać liczne ciosy. Potrafią używać broni dwuręcznej, takiej jak młoty czy miecze dwuręczne, ale czasami walczą mniejszą bronią i tarczą, aby zapewnić sobie lepszą ochronę.

Dodatkowe statystyki początkowe Edytuj

Ofensywne:

  • Premia do obrażeń gardy: 1%
  • Przeszywanie pancerza: 11% (BD*), 5% (BIT**)
  • Premia do obrażeń bariery: 0%
  • Premia do obrażeń krytycznych: 40%
  • Szansa na trafienie krytyczne: 5%
  • Obrażenia z prawej ręki: 60 (BD), 43 (BIT)
  • Obrażenia z lewej ręki: 60 (BD), 43 (BIT)
  • Krwawienie za trafienie: 0%
  • Zachwianie za trafienie: 0%
  • Leczenie za trafienie: 0%
  • Premia do obrażeń z flanki: 25%

Defensywne:

  • Obrona przed magią: 0%
  • Obrona przed atakami wręcz: 6% (BD), 9% (BIT)
  • Obrona przed atakami dystansowymi: 0%
  • Obrona przed zimnem: 0%
  • Obrona przed ogniem: 0%
  • Obrona przed elektrycznością: 0%
  • Garda: 59 (BD), 40 (BIT)
  • Klasa pancerza: 46 (BD), 44 (BIT)
  • Klasa pancerza z przodu: 46 (BD), 49 (BIT)
  • Krwawienie przy trafieniu: 0%
  • Zachwianie przy trafieniu: 0%

Inne:

  • Maksymalne skupienie: 100
  • Bonus do skupienia: 0%
  • Modyfikator czasu odnowienia: 0%

* BD – wojownik walczący bronią dwuręczną
** BIT – wojownik walczący bronią i tarczą

Zdolności Edytuj

Broń i tarcza (Inkwizycja)
Znawcy tego stylu walki potrafią ustać na nogach nawet po ciosie, który zabiłby każdego z ich sojuszników. Używają tarczy do obrony i oszałamiania przeciwników.

Broń dwuręczna (Inkwizycja)
Znawcy tego stylu walki uśmiercają swoich wrogów potężnymi ciosami, które są w stanie przebić każdą gardę, strzaskać każdy pancerz i powalić każdego przeciwnika.

Herszt
Ci sprytni wojownicy potrafią świetnie panować nad polem bitwy i wszystkimi uczestnikami walki. Oprócz pomagania sojusznikom, nękają wrogów i wykorzystują każdy przejaw ich słabości.

Forpoczta
Ci niezłomni wojownicy chronią swoich sojuszników, ściągając na siebie uwagę wszystkich wrogów na polu bitwy. Kiedy fortel się powiedzie, śmiałkowie bezlitośnie i metodycznie rozbijają szeregi przeciwników.

Specjalizacje Edytuj

Bohater
Wojownicy krzewiący tradycję czempionów są niepokonani. Korzystają z pancerzy, broni i samoświadomości, aby przyjmować na siebie ataki przeciwników, chroniąc jednocześnie bardziej podatnych na obrażenia sojuszników.

Łupieżca (Inkwizycja)
Gdy walka staje się krwawa, ci zawzięci i śmiertelnie niebezpieczni wojownicy stają się jeszcze bardziej brutalni. Zadawanie im obrażeń wprawia ich w szał – większość przeciwników nie ma już szans na powtórzenie tego błędu.

Templariusz (Inkwizycja)
Ci bezlitośni wojownicy specjalizują się w walce z magami i demonami. Nie może ich zatrzymać magia przeciwników, a za sprawą swoich praworządnych mocy chronią i inspirują sojuszników.