FANDOM

Wilkołak – humanoidalne stworzenie przypominające wilka. Chociaż posiada wyższą inteligencję niż inne zwierzęta, jednak dzika natura z reguły bierze górę.

Tło Edytuj

Tradycja Fereldenu pełna jest opowieści o tych istotach, plądrujących wsie i bezdroża: wilkach opętanych przez demony furii i przemienionych w człekokształtne potwory, niespotykanie szybkie i silne, potrafiące zainfekować tych, których ugryzą i sprowadzić na nich szaleńczą wściekłość. Kiedy ludzki żywiciel znajdzie się w tym stanie, może również zostać opętany lub przemieniony w dziką, wilkopodobną bestię. Legendy o tych wilkołakach ludzkiego pochodzenia różnią się między sobą. Niektóre mówią, że przemiana w bestię zachodzi w sposób niekontrolowany. Inne, że klątwa ta jest nieodwracalna. Jak to często bywa w przypadku opowieści o demonach, obie wersje prawdopodobnie były niegdyś prawdziwe.

— Z wpisu o wilkołakach

Uczestnictwo Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Herb wilkołaków

Herb wilkołaków

Wilkołaki atakują Dalijczyków z powodu nienawiści do Zathriana, będącego ich stwórcą. Kiedy grupa ludzi zabiła jego syna i zgwałciła córkę, która – kiedy okazało się, że jest w ciąży – popełniła samobójstwo, Zathrian związał ducha lasu z wilkiem, tworząc klątwę przekazywaną poprzez ugryzienie. Dzięki klątwie stał się nieśmiertelny, a ci, których obłożył klątwą, zamienili się w dzikie bestie, niemogące wrócić do ludzkiej postaci nawet po śmierci. Chociaż ludzie, którzy zaatakowali rodzinę Zathriana, zmarli dawno temu, ich przekleństwo przetrwało, dotykając kolejnych ludzi.

Podczas Piątej Plagi Chory Kieł i Szybkonóg przewodzą grupie wilkołaków, które częściowo odzyskały ludzką naturę, a następnie łapią Dalijczyków i zamieniają ich w wilkołaki. Miała to być zarówno zemsta na Zathrianie, jak i próba zmuszenia go do zdjęcia klątwy ze względu na dotknięte nią elfy.

Po spotkaniu z Panią Lasu i Chorym Kłem w legowisku wilkołaków możliwe jest przekonanie ich do zaatakowania Dalijczyków. Strażnik wraz z wilkołakami udają się do obozu elfów, gdzie dokonują masakry na wszystkich jego mieszkańcach, w tym na Zathrianie. Po zakończeniu walki Szybkonóg zdaje sobie sprawę, że nigdy już nie odzyskają ludzkiej postaci. Poprzysięga jednak służbę Strażnikowi, obiecując wsparcie wilkołaków w walce z mrocznymi pomiotami oraz wysyłając swojego emisariusza do obozu drużyny.

Dragon Age II Edytuj

Jeżeli zaimportowano stan gry, w którym Strażnik stanął po stronie wilkołaków, w obozie Dalijczyków na Rozdartym Grzbiecie Hawke spotka Klarę – kobietę, której będący wilkołakiem kuzyn stara się znaleźć lekarstwo na likantropię, ponieważ „wilkołaki z Fereldenu zatracają się w swej bestialskiej naturze”. Nie otrzymawszy pomocy od Marethari, postanawia sama podjąć się tego zadania, twierdząc, że jej pomoc jest drobną zapłatą za wsparcie wilkołaków w walce z arcydemonem.

Jeżeli Strażnik pomógł zdjąć klątwę, Hawke spotka człowieka prześladowanego przez elfy, chcące zemścić się za nim za uczynki, jakich dokonał będąc wilkołakiem.

Odmiany Edytuj

  • Wilkołak
  • Wściekły wilkołak
  • Wilkołak alfa
  • Wilkołak cienia
  • Wilkołak plagi
  • Wilkołak plagi cienia

Znane wilkołaki Edytuj

Zobacz też Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki