FANDOM

Forteca Weisshaupt – główna siedziba Szarych Strażników, położona na postrzępionym wzgórzu Złamany Ząb w południowym Anderfels.

Historia Edytuj

W miejscu, w którym wznosi się forteca, w roku -305 Starożytności, podczas Pierwszej Plagi, powstało bractwo Szarych Strażników. Region ten został wybrany jako baza ze względu na położenie utrudniające ataki ze strony mrocznych pomiotów, jak również niedużą odległość od Imperium Tevinter. Mimo dogodnego położenia, podczas Drugiej Plagi forteca była oblegana przez pomioty.

W fortecy znajduje się mauzoleum wzniesione ku czci Strażników, którzy zgładzili arcydemony, w którym przechowywane są również rozmaite skarby i artefakty zgromadzone na przestrzeni wieków. U szczytu potęgi Strażników kamienny kompleks zamieszkiwały tysiące wojowników i dziesiątki gryfów. Obecnie, po wyginięciu gryfów, fortecę zamieszkuje garnizon składający się z zaledwie kilkuset osób, a Pierwszy Strażnik bardziej zajęty jest polityką i gromadzeniem bogactw, aniżeli zajmowaniem się sprawami bractwa.

Wnętrze fortecy ozdobione jest arrasami przedstawiającymi bitwy stoczone z pomiotami oraz zdobyte na nich bronie i inne przedmioty pełniące funkcję trofeów, takie jak np. rogi ogra. Ściany ozdobione są reliefami wyobrażającymi gryfy, rozmaite herby oraz rośliny. W fortecy znajduje się również olbrzymia biblioteka, w środku której mieści się kamienny sarkofag, w którym przetrzymywane są rogi Andorala i zbroja oraz bronie Garahela. Na terenie twierdzy znajdują się także plac ćwiczebny i niewielka kaplica.

Udział Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Weisshaupt (Pustka)

Wnętrze fortecy w Pustce

Podczas eksploracji wieży Kręgu Strażnik i jego towarzysze zostają przeniesieni do obszaru Pustki będącej widmowym wyobrażeniem Weisshaupt.

Dragon Age: Last Flight Edytuj

W roku 9:41 Smoka Valya i kilku innych rekrutów zostało wysłanych do Weisshaupt w celu zbadania zapisków Strażników z okresu Czwartej Plagi. W trakcie prac Valya odkrywa dziennik Isseyi, Strażniczki żyjącej w Wieku Świętych, dzięki któremu odkrywa, że w Grobowcu Czerwonej Oblubienicy uchowała się grupka gryfów. Valya, Caronel, Reimas i Sekah ratują gryfy i wracają z nimi do Weisshaupt, gdzie podejmują próby przywrócenia ich populacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki