FANDOM

Uwięziony qunari - zadanie poboczne pojawiające się w Dragon Age: Początek.

Przydział Edytuj

Tuż za północnym wyjściem z Lothering, w klatce więziony jest wojownik qunari - Sten, który wymordował całą rodzinę. Strażnik może przekonać go, żeby odpokutował swój czyn przez wsparcie bohatera w walce z Plagą. Jednak, aby tak się stało, należy najpierw zdobyć klucz do jego klatki.

Opis przejścia Edytuj

Notka: Po ukończeniu któregokolwiek z zadań głównych niemożliwy będzie powrót do Lothering. Dlatego, jeśli chce się posiadać Stena w drużynie, trzeba upewnić się, iż przedtem go uratowano.

Należy porozmawiać z uwięzionym Stenem. Na większość opcji dialogowych odpowie on lekceważąco, jednak może także wyjaśnić, iż wolałby zginąć w walce niż w niewoli. Niezależnie od przebiegu konwersacji, większości towarzyszy nie spodoba się jego sytuacja i będą za tym, aby go uwolnić.

Klatkę można otworzyć na kilka sposobów:

  • Jeśli Strażnik posiada biegłość w mechanice bądź przynajmniej 20 punktów sprytu (lub Lelianę w drużynie), można otworzyć klatkę wytrychem. (PC v1.05: wystarczy 11 punktów sprytu)
  • Można użyć perswazji, aby przekonać wielebną matkę do powierzenia aresztu Stena bohaterowi. Jest to łatwiejsze, gdy wpłacono na zakon Appr Heart Leliana się zgadza (+2). Tak czy inaczej, jeśli Leliana jest w drużynie, sama przekona matkę do oddania klucza.
  • Można zastraszyć kapłankę, aby oddała klucz. Bez względu na to, czy się to powiedzie Appr Heart Morrigan się zgadza (+4), ale DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-13), DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-15).
  • Na starszych wersjach gry można ukraść klucz od matki.

Teraz trzeba powrócić do Stena i uwolnić go.

Rezultat Edytuj

  • Sten staje się dostępny jako towarzysz.

Nagrody Edytuj

  • 250 PD - za otworzenie klatki.
Notka: Nawet jeśli Strażnik zdecyduje nie rekrutować Stena, wciąż warto uwolnić go, aby zdobyć doświadczenie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki