FANDOM

Utha jest krasnoludką wśród Szarej Straży, początkowo widziana w Dragon Age: The Calling i krótko w Dragon Age: Początek – Przebudzenia. Ponieważ jest Milczącą Siostrą jest niema i używa języka migowego do komunikacji. Co powie podczas wydarzeń Przebudzenia jest interpretowane przez odpowiedź Architekta.

Uczestnictwo Edytuj

Dragon Age: The Calling Edytuj

Utha dołącza do Szarych Strażników, by pomścić swoją rodzinę, która została zabita przez mroczne pomioty. Przez wydarzenia w The Calling, postępowanie zarazy mrocznego pomiotu w ciele Uthy tajemniczo zostało przyśpieszone do kulminacji (ze względu na czar First Enchanter Remille) i decyduje dołączyć się do Architekta.

Dragon Age: Początek - Przebudzenie Edytuj

Utha jest widziana po stronie Architekta, najwidoczniej oferując brutalne rozwiązania dla jego problemów - choć nigdy nie powiedziała słowa, wszystkie z jej dialogów mogą zostać zinterpretowane przez odpowiedzi Architekta. Architek mówi, że była kiedyś Szarą Strażniczką i jego dialog sugeruje, że obiecał jej, że spróbuje stworzyć sojusz z Strażnikami.

Jeśli Komendant zdecyduje się walczyć z Architektem, Utha zacznie walczyć po jego stronie i po zabiciu, pozostawia Doge's Dodger.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Utha oryginalnie pochodzi z mitologii Williama Blake'a, gdzie Utha jest synem w mitologii Blake'a postaci Urizena. Urizen jest przedstawiony jako władający narzędziami architekta, co wyjaśnia dlaczego to imię zostało wybrane dla Uthy, by pracować pod Architektem.
  • W Dragon Age: The Calling zostało jasno powiedziane, że postępująca zaraza, wraz z innymi zmianami, spowodowały, że Utha całkowicie straciła swoje włosy. Mimo tego, gdy pojawiła się w Dragon Age: Początek - Przebudzenie miała z powrotem włosy. Powód tej zmiany jest nieznany.

Zobacz również Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki