FANDOM

Ustabilizowany to opcjonalna zmiana osobowości Alistaira (po misji Quest-Początek Rodzina Alistaira) oraz Leliany (po misji Quest-Początek Przeszłość Leliany) w Dragon Age: Początek. Zmiana wpływa na charakter przyszłych dialogów tych postaci, ich ogólną postawę oraz na fabułę.

Efekty Edytuj

Alistair Edytuj

Alistair zyska pewność siebie i będzie świadom swojej wartości. Oznacza to, iż stanie się bardziej chętny do zostania królem i uzna to za obowiązek, który musi przedłożyć ponad osobiste uczucia.

  • Podczas zjazdu możnych:
    • Nastawienie Alistaira do swojej koronacji będzie bardziej pozytywne lub przynajmniej będzie mniej popierał on Anorę jako królową.
    • Jeśli Strażniczka nie jest człowiekiem szlachcianką bądź nią jest, ale nie decyduje się poślubić Alistaira, może ona przekonać go, aby zostali kochankami. W przeciwnym wypadku po koronacji Alistair zakończy związek. Ta opcja jest możliwa nawet jeśli Alistair i Anora pobiorą się.
    • Jeśli wybrano Alistaira jako czempiona, który będzie walczył z Loghainem, po czym on i Anora nie pobrali się, to Alistair przyjmie tron bez dalszego wkładu Strażnika. Ta sytuacja ma miejsce tylko jeśli to Alistair walczy przeciwko Loghainowi. Jeśli w pojedynku weźmie udział Strażnik, to on będzie wybierał króla, jednak Alistair będzie silnie nalegał, aby to on nim został.
    • Alistair i tak poślubi Anorę i zostanie królem, nawet gdy Loghain żyje, jeśli wcześniej tak zostało między nimi ustalone, a osobowość Alistaira została ustabilizowana. Inaczej Alistair odejdzie, jeśli pozwolono mu żyć. Jednak zawsze opuści on drużynę, jeśli Loghain żyje, ale jako król pojawi się w epilogu. Jest to jedyny sposób, który pozwala przeżyć zarówno Alistairowi i Loghainowi, podczas gdy Alistair nie zostaje pijakiem.
  • Denerim, Perła - przebywająca tu kobieta o imieniu Izabela zna dobrze Zevrana. Jeśli Strażniczka jest w związku z Alistairem, może ona przyprowadzić go do domu publicznego i stworzyć wraz z Izabelą trójkąt.

Leliana Edytuj

Leliana przestanie sprzeciwiać się niektórym wątpliwym wyborom moralnym Strażnika. Będzie mniej osądzała Morrigan i będzie miała inne możliwe zakończenia w epilogu.

  • Jeśli Leliana jest w związku ze Strażnikiem, a ten poślubił nowego władcę, będzie ona chciała zostać jego kochanką. Ta opcja jest dostępna zarówno dla Strażnika, jak i Strażniczki.
  • Denerim, Perła - podobnie jak Alistair może się ona przyłączyć do zabawy z Izabelą w trójkącie bądź w czworokącie, jeśli obecny jest także Zevran.
  • Quest-Początek Urna Świętych Prochów - ustabilizowana Leliana wciąż sprzeciwi się zbezczeszczeniu relikwii, jednak nie zaatakuje ona Strażnika.
  • Niezależnie od wyborów podjętych w Początku, Leliana zawsze będzie ustabilizowana na początku Dragon Age: Inkwizycja. Odpowiednio, może ona zostać złagodzona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki