FANDOM

Twierdza Strażnika – dodatek do Dragon Age: Początku, dostępny na komputerach osobistych oraz w usługach Xbox Live Marketplace i PlayStation Store. Wchodzi również w skład Cyfrowej edycji specjalnej i Ultimate Edition. Dodatek pozwala graczowi dotrzeć do fortecy Szczyt Wojownika i odblokować zadanie pozwalające poznać jej nowe tajemnice, wprowadza dwa nowe talenty bądź zaklęcia dla wszystkich klas z drzewka Potęgi krwi, dwa osiągnięcia, dwóch nowych kupców, szereg nowych przedmiotów oraz kufer, w którym przechowywać można wyposażenie.

Fabuła Edytuj

Dwieście lat przed wydarzeniami z Dragon Age: Początku, fereldeńscy Szarzy Strażnicy wzięli udział w zbrojnym powstaniu przeciwko prawowitemu królowi, Arlandowi Theirinowi. Doprowadziło to do wygnania ich z Fereldenu, zaś Szczyt Wojownika – ich siedziba w tym kraju – została porzucona i przez kilkadziesiąt dekad powoli popadała w ruinę. Levi Dryden, potomek Sophii Dryden, komendantki Szarych stojącej na czele buntu, prosi Strażnika o pomoc w znalezieniu dowodów, że jego praprabaka działała z honorowych pobudek, co oczyści dobre imię jego rodziny, a Strażnikom pozwoli na odzyskanie swojej dawnej siedziby.

Fabuła dodatku rozgrywa się na tytułowym Szczycie Wojownika, pełnym niespokojnych duchów Strażników, którzy zmarli w tym miejscu podczas powstania, i objawiających się jako widmowe wspomnienia. W fortecy roi się również od przeciwników – żywych trupów oraz demonów, które przyzwano w trakcie bitwy. Od demona, który opętał ciało Sophii, Strażnik odkrywa, co skłoniło ją do złamania przysiąg Szarych, obiecujących zachować neutralność w kwestiach politycznych, i przyłączenia się do powstania przeciwko koronie. W wieży fortecy natrafia z kolei na należącego do bractwa maga krwi Avernusa, który stara się naprawić uszkodzenia w Zasłonie.

Strażnik może się zdecydować na zabicie Avernusa i oswobodzenie demona lub na zniszczenie tego drugiego. Musi naprawić również rozdarcia Zasłony, żeby uniemożliwić kolejnym demonom przedostanie się do fortecy, a jej niespokojnym duchom zapewnić spokój.

Niedługo później na Szczyt Wojownika wprowadzają się Levi Dryden i jego rodzina, mając zamiar przekształcić ją na nowy przyczółek handlowy oraz kuźnię.

Wpisy do kodeksu Edytuj

Zadania Edytuj

Zdolności Edytuj

Wojownik Edytuj

Łotrzyk Edytuj

Mag Edytuj

Osiągnięcia Edytuj

Nazwa Wymagania Punkty Trofeum Grafika
Władca Szczytu Ukończono „Szczyt Wojownika”. 25 Brąz Władca Szczytu
Diabolista Wykorzystano badania Avernusa. 25 Brąz Diabolista

Ciekawostki Edytuj

  • Levi Dryden obecny jest w grze przed zainstalowaniem DLC. Strażnik może porozmawiać z nim w obozie, a ten wyjaśni swoją sprawę, jednak zgoda na udzielenie mu pomocy poprzedzona jest opcją dialogową nakazującą kupno dodatku. Rozwiązanie takie zostało bardzo mocno skrytykowane jako psujące immersję.
  • Jeżeli Strażnik powróci do twierdzy, z której pozbyto się już demonów, w towarzystwie Shale, znajdzie tam grupę kruków. Nie można wejść z nimi w interakcję, podążają one jednak za golemem gdziekolwiek się ruszy.
  • W Dragon Age II notatki Avernusa znaleźć można przy ciele na Okaleczonym Wybrzeżu. Znajduje się przy nim również eliksir, po wypiciu dodający dwa punkty do wydania na atrybuty.
  • Jeżeli do Dragon Age II zaimportowano stan gry, w którym wypuszczono na wolność demona w ciele Sophii, pojawi się on w trakcie zadania Quest-DA2 Terror na Wybrzeżu.

DA Logo
Początek logo Dragon Age: Początek (EK, CES, UE, )  · Przebudzenie  · Kamienny więzień  · Powrót do Ostagaru  · Twierdza Strażnika  · Golemy Amgarraku  · Kroniki mrocznych pomiotów  · Pieśń Leliany · Polowanie na czarownicę  · A Tale of Orzammar  · Świąteczne psikusy i podarunki
Dragon Age II logo Dragon Age II (SE, )  · Dziedzictwo  · Książę na wygnaniu  · Znak zabójcy  · Czarne Emporium  · Pakiet przedmiotów dla wszystkich klas  · Pakiet przedmiotów dla wszystkich klas II
Inkwizycja logo Dragon Age: Inkwizycja (ES, EI, EGR, )  · Gra wieloosobowa  · Intruz  · Szczęki Hakkona  · Zstąpienie  · Awarskie łupy  · Łupy qunari
Książki Powieści: Utracony tron · Powołanie · Rozłam · The Masked Empire · Last Flight
Inne: The World of Thedas Volume 1  · The World of Thedas Volume 2  · The Art of Dragon Age: Inquisition  · Hard in Hightown
Komiksy Origins  · Dragon Age (IDW)  · The Silent Grove · Those Who Speak · Until We Sleep  · Zabójca magów  · Knight Errant
Filmy i seriale Dawn of the Seeker  · Warden’s Fall · Redemption
Inne Dragon Age Keep  · The Last Court  · Heroes of Dragon Age  · Dragon Age Journeys  · Dragon Age Legends  · Dragon Age (gra stołowa)