FANDOM

„To obietnica czyni Strażnika. Obietnica, że będzie chronić innych... nawet za cenę własnego życia”

Thomas „Thom” Rainier, znany również jako Gordon Blackwall – potencjalny Szary Strażnik i towarzysz w Dragon Age: Inkwizycja, opcja romansowa dla Inkwizytorki.

PrzeszłośćEdytuj

Blackwall przedstawia się jako pochodzący z Markhamu w Wolnych Marchiach konstabl Szarych Strażników. Jest dumny z etosu Strażnika, o czym często wspomina w rozmowie z Inkwizytorem i towarzyszami.

W młodości uczestniczył w Wielkim Turnieju. Jeden z kawalerów udzielał mu wówczas pomocy, a po zakończeniu pojedynków zaproponował, że będzie go szkolić. Blackwall odmówił, kierując się źle pojętą dumą. Po latach żałuje swoje decyzji. Podczas Piątej Plagi w 9:30 Wieku Smoka stacjonował w Val Chevin. Sprzeciwiał się decyzji Loghaina o zamknięciu granic Fereldenu i wygnaniu Szarej Straży. Prawdopodobnie to on wysłał Riordana do Fereldenu. Jest również znajomym Duncana. Miał siostrę o imieniu Liddy, która zmarła jakiś czas przed wydarzeniami przedstawionymi w Inkwizycji.

Udział Edytuj

Blackwall - Karta Tarota - Początkowa

Karta tarota

Inkwizytor spotyka Blackwalla na Zaziemiu, gdy ten trenuje trójkę rekrutów, żeby mogli zwalczyć napadających ich bandytów. Po tym, jak bandyci zostają pokonani, odsyła rekrutów do domów i jest indagowany przez protagonistę na temat zniknięcia fereldeńskich Strażników. Nie posiada jednak żadnych informacji i stanowczo zaprzecza sugestii, że jego bractwo mogło mieć udział w zabójstwie Boskiej Justynii V, proponuje jednak swoje wsparcia Inkwizycji.

Jeśli Blackwall towarzyszy Inkwizytorowi w oblężeniu Adamantu, może negocjować z tamtejszymi Szarymi Strażnikami, przypominając im o przysiędze i obowiązku.

Po zdobyciu Adamantu i balu w Halamshiral, jeśli Inkwizytor zdobył jego przyjaźń, Blackwall zaprasza go do tawerny. Tam opowiada historię o tym, jak będąc dzieckiem zignorował grupkę wyrostków, która znęcała się na bezdomnym, skomlącym o jedzenie psem, i wyraża poczucie winy, bo pozwolił zwierzęciu umrzeć. Stwierdza, że ludzie mogą uczynić świat lepszym, ale nie robią tego przez egoizm. Na koniec podsumowuje: „Zawsze znajdzie się ktoś do uratowania, jakiś zasrany kundel, który nie umie o siebie zadbać”. Jeśli Inkwizytorka nawiązała z nim romans, Blackwall nie opowiada tej historii, tylko spędza z nią pierwszą wspólną noc.

Blackwall - Karta Tarota - Po Objawieniu

Karta tarota po zadaniu Quest-DAI Objawienia

Po rozmowie w tawernie znika z Podniebnej Twierdzy. Posłaniec Inkwizycji daje bohaterowi notatkę sugerującą, że Blackwall zamierza uczestniczyć w publicznej egzekucji niejakiego Mornaya. Ten oskarżony jest o udział w masakrze niewinnej rodziny, dokonanej na zlecenie dowódcy Thoma Rainiera. Tuż przed egzekucją Strażnik wstępuje na szubienicę i ujawnia, że to on jest wspomnianym Rainierem, a prawdziwy Blackwall nie żyje.

Blackwall - Karta Tarota - Po Opuszczeniu

Karta tarota – po opuszczeniu Inkwizycji

Gdy Inkwizytor odwiedza go w więzieniu, ma możliwość zdobycia dodatkowych informacji. Okazuje się, że Rainier był kapitanem orlezjańskiej armii i sojusznikiem wielkiego księcia Gasparda. Z pobudek finansowych przyjął zlecenie na zabójstwo Calliera, stronnika cesarzowej Celene. Zataił jednak tę informację przed swoimi żołnierzami, mówiąc im, że biorą udział w patriotycznej misji. Atak zmienił się w rzeź, kiedy okazało się, że Callierowi towarzyszy rodzina. Kapitan Rainier, dręczony wyrzutami sumienia, zbiegł. Po pewnym czasie spotkał Szarego Strażnika nazwiskiem Blackwall, który zapragnął go zwerbować. Podczas próby pozyskania krwi pomiotów do rytuału Dołączenia Blackwall zginął, ratując Rainiera przed śmiercią. Ten, z wdzięczności, przejął nazwisko i obowiązki Blackwalla, nie chcąc, żeby zaginęła pamięć o tak wartościowym człowieku. Od tamtego czasu żył jako Strażnik. Kiedy jednak dowiedział się, że Mornay został złapany, nie mógł pozwolić mu umrzeć za zbrodnię będącą jego winą.

Inkwizytor ma możliwość sprowadzić Blackwalla do Podniebnej Twierdzy, żeby samemu móc go osądzić. Może go wówczas uwolnić, nakazać służbę Inkwizycji wbrew jego woli lub wysłać go do Szarej Straży po tym, jak Koryfeusz zostanie pokonany. Blackwall może odejść z Inkwizycji, jeśli pozwoli się cesarzowej umrzeć i ma się u niego niski poziom poparcia.

Jeśli Inkwizytor wygna Szarych Strażników z Orlais, może zrobić to samo z Blackwallem, jeśli zabrał go do fortecy Adamant. Po wygnaniu Strażników może on również opuścić Inkwizycję z własnej inicjatywy, jeśli jego poziom poparcia dla Inkwizytora nie będzie dostatecznie wysoki.

Intruz Edytuj

Jeżeli Inkwizytor zaprzyjaźnił się z Rainierem, w dwa lata po pokonaniu Koryfeusza może spotkać go – używającego już swojego prawdziwego imienia – przez Świętą Radą. Zapewnia go, że w dalszym ciągu może liczyć na jego wsparcie.

Jeżeli Rainier został ułaskawiony, spędził czas na odszukiwaniu członków swojej dawnej kompanii, żeby przeprosić ich i pomóc w naprawieniu wyrządzonych przez siebie szkód. Po Świętej Radzie podróżuje po całym Thedas, dając nadzieję potępionym i zapomnianym, w najciemniejszych lochach więzień znajdując w ludziach dobro. Okazując wiarę tym, którzy ją stracili, podnosi ich na duchu i czyni lepszymi, niż byli. Jeżeli Inkwizytorka nawiązała romans z Rainierem, podróżuje razem z nim.

Jeżeli Rainierowi nakazano dołączenie do Szarych Strażników, udaje mu się przeżyć Dołączenie i stacjonuje w Górach Vimmark. Odpowiada przed Strażnikiem Stoudenmire’em, prowadzącym dochodzenie w sprawie Więzienia Vimmark.

Jeżeli nie ujawniono jego prawdziwej tożsamości, pół roku po pokonaniu Koryfeusza opuścił Inkwizycję i oddał się w ręce sprawiedliwości, nie wiadomo jednak, czy za swoje zbrodnie został stracony, czy osadzony w więzieniu.

Poparcie Edytuj

Żeby zdobyć aprobatę Blackwalla, należy być pomocnym i postępować honorowo. Nieznacznie zwiększa się ona również, kiedy mając go w drużynie zabija się mroczne pomioty. Jego poparcie znacząco wzrasta, kiedy podróżując z nim odnajduje przedmioty należące niegdyś artefakty Szarych Strażników. Jest jednym z czterech członków drużyny, którzy mogą opuścić Inkwizycję, a wiele poparcia stracić można pozwalając na zabójstwo cesarzowej Celene oraz skazując Szarych Strażników na wygnanie z Orlais.

RomansEdytuj

Blackwall - Karta Tarota - Romans

Karta tarota – romans

Z Blackwallem romansować może Inkwizytorka każdej rasy.

Flirt z Blackwallem można rozpocząć w Azylu. Strażnik jest nieco staroświeckim dżentelmenem pełnym szacunku dla kobiet, a Inkwizytorkę nazywa „swoją panią”. W dalszych rozmowach ujawnia nieco zgryźliwe poczucie humoru i głęboką uczuciowość.

Po przybyciu do Podniebnej Twierdzy Blackwall proponuje Inkwizytorce inspekcję murów. Podczas przechadzki dochodzi do pierwszej poważnej rozmowy, w której Strażnik ujawnia swoją sympatię, twierdząc jednocześnie, że związek między nimi nie jest możliwy z uwagi na publiczne obowiązki. W kolejnej rozmowie wyznaje jednak przywiązanie i przeprasza Inkwizytorkę za odtrącenie jej uczuć.

Po odkryciu na Wybrzeżu Sztormów zaginionej odznaki konstabla Szarej Straży, Blackwall pojawia się nocą na balkonie kwatery Inkwizytorki. Dziękuje jej za wsparcie w trudnym dla niego momencie, twierdząc jednocześnie, że nie zasługuje na nie. Jednak w dalszej rozmowie to Inkwizytorka musi podjąć decyzję odnośnie przyszłości ich związku. Jeśli zdecyduje się zostać z Blackwallem, ten uprzedza ją, że oboje będą tego żałować. Scena kończy się namiętnym pocałunkiem.

Jeśli Inkwizytorka zabierze Blackwalla do Halamshiral, po ukończeniu zadań mogą zatańczyć romantyczny taniec na pałacowym balkonie.

Po wydarzeniach w Adamancie i Halamshiral, Blackwall i Inkwizytorka spotykają się w tawernie. Zależnie od sposobu prowadzenia rozmowy, pojawia się możliwość wyboru bardziej „prywatnego” miejsca. Jeśli Inkwizytorka zdecyduje się na pozostanie w tawernie, Blackwall ofiaruje jej odznakę konstabla, a po chwili niepostrzeżenie odchodzi. W przeciwnym razie udają się na strych nad stajnią, gdzie spędzają ze sobą noc. Gdy Inkwizytorka się budzi, okazuje się, że Blackwall zniknął, pozostawiając jej odznakę i lakoniczny list.

Po udaremnionej egzekucji Mornaya i sprowadzeniu Blackwalla do Podniebnej Twierdzy, Inkwizytorka ma możliwość zarówno jego osądzenia, jak i zdecydowania o dalszym wspólnym życiu.

Ciekawostki Edytuj

  • Scenarzystką odpowiedzialną za postać Blackwalla jest Sheryl Chee.
  • W materiałach promocyjnych do Inkwizycji określany jest jako „Rozwiązanie”.
  • Lubi psy.
  • Najbardziej obwinia samego siebie.
  • Jeśli Inkwizytorka nawiąże romans z Blackwallem, może usłyszeć w karczmie następującą plotkę: „Konie są wystraszone. Dziwne odgłosy dobiegały ze strychu. Jakieś grzmocenie po nocach”.
  • Został odznaczony Srebrytowymi Skrzydłami Odwagi, które otrzymują orlezjańscy Strażnicy za czyny wielkiej odwagi. To, co zrobił, żeby je zyskać, pozostaje tajemnicą Straży.

Zobacz też Edytuj

Inkwizycja logo Członkowie drużyny i doradcy w Dragon Age: Inkwizycja Inkwizycja logo
Członkowie drużyny: Żelazny BykBlackwallDorian PavusKasandra PentaghastVarrik Tethras
VivienneSeraSolasCole
Doradcy: Cullen RutherfordLelianaJózefina Montilyet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki