FANDOM

Szczyt Wojownika – starożytna baza Szarych Strażników, wznosząca się w północnym Fereldenie u szczytu opuszczonych tuneli kopalnianych.

Historia Edytuj

Twierdza wzniesiona została w połowie Wieku Chwały, w kilkadziesiąt lat po zakończeniu Drugiej Plagi. Caspar Asturian, komendant Strażników, chciał zbudować dobrze bronioną twierdzę mogącą służyć za samowystarczalne miasto, w której mógł szkolić rekrutów. Mieszkańcy Fereldenu, mając w pamięci poświęcenie i oddanie Strażników, złożyli hojne datki mające wspomóc budowę twierdzy, która została ukończona w 9:34 Chwały. Na starość Asturian zaczął podupadać na zdrowiu psychicznym, słysząc tajemnicze szepty i głosy. Według opowieści kazał rozbudować twierdzę, budując sekretne przejścia i dodatkowe pomieszczenia, jednak jego następczyni, Fridzie Halwic, nie udało się potwierdzić żadnych z tych doniesień.

Na początku Wieku Burzy władająca twierdzą komendantka Sophia Dryden spiskowała przeciwko królowi Fereldenu. Jej spisek został przejrzany przez monarchę, a na Szczycie Wojownika rozegrała się bitwa, w której śmierć poniosło większość spiskowców, a następnie Szarzy Strażnicy na kilkaset lat zostali wygnani z Fereldenu.

Zadania Edytuj

Wpisy do kodeksu Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki