FANDOM

Szczęki Hakkona, znani także jako hakkoniciawarski kult, który wyparł się wszystkich swoich bogów za wyjątkiem Hakkona Zimowego Tchu. W przeciwieństwie do innych grup Awarów są niezwykle groźni, chcąc podbić niziny Fereldenu.

Historia Edytuj

Podczas Drugiej Plagi Awarowie z Kotliny Mroźnego Grzbietu odmówiła przyłączenia się do Fereldenu i przyzwała swojego boga Hakkona więżąc go w ciele smoka. Przez to wydarzenie bóg nie mógł usłyszeć modłów swoich wyznawców, będąc w stanie jedynie zabijać. W jakiś czas potem zniknął i przez pozostałych Awarów został uznany za straconego. W rzeczywistości został uwięziony przez Inkwizytora Ameridana, wysłanego przez cesarza Kordillusa Drakona w celu zapewnienia Orlais bezpieczeństwa przed szkodami, jakie mógł wyrządzić kontrolowany przez kultystów Hakkon. Inkwizytor, nie będąc w stanie zabić smoka, zapieczętował jego i siebie za pomocą magii czasu, przez co zostali zamrożeni w czasie na wiele stuleci. W roku 9:41 Smoka hakkonici podjęli próbę przeniesienia duszy boga do innego naczynia.

Udział Edytuj

Hakkonici wykazali wrogość wobec Inkwizycji, kiedy niesprowokowani zaatakowali jej agentów i badaczy w Kotlinie Mroźnego Grzbietu. Mimo wrogiego nastawienia wobec Inkwizycji, hakkonici utrzymują pokój z mieszkańcami Grodu Kamiennego Niedźwiedzia i nie atakują sił Inkwizycji na ich ternach. Porywają jednak Storvacker, święte zwierzę Grodu Kamiennego Niedźwiedzia, chcąc złożyć je w ofierze, ale zostają powstrzymani przez Inkwizytora. Dowiedziawszy się o tym, Svara Złotowłosa – thanessa grodu – ogłasza zerwanie pokoju, ponieważ naruszone zostały postanowienia przysięgi.

Inkwizytorowi udaje się aktywować magiczne znaczniki, dzięki którym roztapia mur chroniący fortecę hakkonitów. Z pomocą mieszkańców Grodu Kamiennego Niedźwiedzia Inkwizycji udaje się dostać do twierdzy, gdzie powstrzymują przywódcę Szczęk, tana Gurda Harofsena, chcącego przenieść duszę Hakkona do swojego ciała. Rytuał zostaje zakłócony przez Inkwizycję, wskutek czego tan zamienia się w upiora i zostaje pokonany przez Inkwizytora. Inkwizytor pokonuje również smoka będącego naczyniem dla Hakkona, uwalniając boga.

Zobacz też Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki