FANDOM

„Za każdą w ziemi kroplę krwi wypijemy wina dzban. Cokolwiek nam przyniesie los, hej, w górze rogi dwa!”

Szarżownicy Byka – słynna kompania najemników założona i dowodzona przez Żelaznego Byka. Podwładni są lojalni swojemu dowódcy, który z równie wielkim entuzjazmem prowadzi ich i do walki, i do tawerny.

Historia Edytuj

Szarżownicy Byka zostali założeni przez Żelaznego Byka, agenta qunari podlegającego Ben-Hassrath. Początkowo służył w kompanii najemników znanej jako Posocznicy Fishera, jednak po pewnym czasie Żelazny Byk wraz z kilkoma innymi Posocznikami założyli własną grupę, do której następnie dołączyły kolejne. W skład kampanii weszły osoby o różnych rodowodach, w tym elfy i krasnoludy, które nie były mile widziane w innych kompaniach. Początkowo Szarżownicy wykorzystywani byli przez Byka jako element pracy – przyjmując kontrakty od orlezjańskiej szlachty zdobywał informacje, które następnie przekazywał Ben-Hassrath.

Tuż przed powstaniem Wyłomu Szarżownicy wychodzą zwycięsko z potyczki z oddziałem Venatori. Dostrzegając zagrożenie, jakie niesie ze sobą Wyłom, Żelazny Byk oferuje usługi kompanii Inkwizycji w ramach pomocy. Uprzedza na początku, że jest agentem Ben-Hassrath i będzie przekazywał swoim zwierzchnikom niektóre informacje w taki sposób, aby nie zaszkodzić Inkwizycji, a zaspokoić przełożonych, w zamian przekazując Inkwizycji informacje wywiadu qunari.

Żelazny Byk przekazuje Inkwizytorowi informację o tym, że jego zwierzchnicy chcą zawrzeć sojusz z Inkwizycją w zamian za pomoc w wyeliminowaniu Venatori parających się przemytem czerwonego lyrium. W wyniku działań podjętych przez Inkwizytora Szarżownicy Byka przestają istnieć po zabiciu przez Venatori wszystkich członków kompanii za wyjątkiem Byka lub całkowicie odcinają się od Ben-Hassrath po tym, jak Byk, decydując się uratować swoich ludzi, zostaje tal-vashoth.

Członkowie Edytuj

  • Żelazny Byk – założyciel i przywódca
  • Krem – zastępca Byka
  • Kosa
  • Skałek
  • Łapiduch
  • Mruk
  • Dalijka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki