FANDOM

Spadek - zadanie towarzysza dotyczące Bethany lub Carvera pojawiające się w pierwszym akcie Dragon Age II.

Przydział Edytuj

Birthright-CellarEntrance

Wejście w Mrokowisku

W trakcie tej misji Hawke musi odnaleźć testament swojego dziadka, który dowiedzie, że posiadłość w Górnym Mieście należy do rodu Amell.

W pierwszym akcie należy udać się do domu Gamlena, gdzie gospodarz będzie kłócił się z Leandrą o pieniądze i ostatnią wolę ich ojca. Gamlen będzie upierał się, iż dla córki nic nie zostało zapisane. Wyjawi również, że ów dokument nadal jest w rodzinnym skarbcu, lecz budynek ten został przejęty przez łowców niewolników. Po rozmowie trzeba porozmawiać z Carverem bądź Bethany, aby omówić plan odzyskania testamentu, co rozpocznie zadanie.

Opis przejściaEdytuj

Podziemne przejście do piwnicy rodu Amell znajduje się obok kliniki Andersa, w północnej części Mrokowiska. Po dotarciu do niego trzeba spodziewać się oporu ze strony strażników. Zaraz po przejściu przez pierwszy, dość krótki korytarz można będzie zdobyć po prawej wpis Ikona kodeksu DA2 Kodeks: Historia Kirkwall: rozdział 1 (przedtem najprawdopodobniej zaatakuje więcej wrogów). Warto przeszukać boczne pokoje dla dodatkowych łupów. W magazynie można znaleźć prezent dla brata/siostry (rozpoczynający zadanie Quest-DA2 Portret z przeszłości lub Quest-DA2 Historia rodzinna) oraz Ikona kodeksu DA2 Kodeks: Ród Amell.

Trzeba udać się kolejnym korytarzem do trzeciego głównego pokoju, uważając na ustawioną pułapkę (standardową, wymagającą 20 punktów sprytu do rozbrojenia) obok snopa światła. W bocznym pokoju można zdobyć więcej łupów oraz Ikona kodeksu DA2 Kodeks: Historia Kirkwall: rozdział 2.

W ostatnim pomieszczeniu przed skarbcem drużyna będzie musiała stawić czoła magowi wspieranego przez innych łowców niewolników. Jest tu także prosta pułapka (wymagająca 10 punktów sprytu), której rozbrojenie jest zalecane. Przy ciele maga znajduje się klucz do skarbca, a wpis Ikona kodeksu DA2 Kodeks: Historia Kręgu można zdobyć na podłodze w północno-wschodniej części mapy (stojąc w drzwiach na południowy-wschód), przed wejściem do piwnicy.

Po dotarciu do skarbca warto go dokładnie przeszukać, aby zyskać 9DAP - suweren oraz testament dziadka. Jedna ze skrzyń będzie zawierała również ulepszenie dla Carvera bądź Bethany:

W tym momencie brat lub siostra poproszą o niezwłoczne udanie się do matki i oddanie jej ostatniej woli jej ojca. Zgodzenie się z nimi będzie skutkowało natychmiastowym przeniesieniem do domu Gamlena.

Rezultat Edytuj

  • Leandra będzie wielce uradowana tym, iż jej rodzice nie zmarli, będąc na nią źli, po czym złoży ona petycję do wicehrabiego o odzyskanie rodzinnej posiadłości.
  • Mogą zostać przeprowadzone dodatkowe rozmowy z Bethany/Carverem, Gamlenem i Leandrą.

Nagrody Edytuj

  • Wejście do skarbca zapewnia Przyjaźń (+15) przyjaźni u Bethany.
  • W konwersacji z Bethany po zadaniu, gdy powie ona, że nie wiedziała, iż jej dziadkowie nie nienawidzą jej i że wiele to dla niej znaczy:
    • Przyjaźń (+10) przyjaźni - za wybranie pierwszej dyplomatycznej opcji dialogowej, a drugiej również dyplomatycznej bądź humorystycznej.
    • Rywalizacja (+10) rywalizacji - za wybranie pierwszej humorystycznej lub agresywnej opcji, a drugiej agresywnej.

Uwagi Edytuj

  • Nad drzwiami do skarbca Amellów jest zwieszona głowa ogra. Nigdy nie zostało określone, kto ją tam umieścił.
  • Piwnica staje się niedostępna po ukończeniu zadania.

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy Hawke zostanie jeszcze chwilę, wyjdzie on wschodnimi drzwiami i pojawi się przed swoją posiadłością z drugiego aktu.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki