FANDOM

Sha-brytol, „uświęceni obrońcy” – grupa starożytnych krasnoludów, zamieszkujących głęboko pod powierzchnią Głębokich Ścieżek.

Historia Edytuj

Niewiele wiadomo o sha-brytol za wyjątkiem tego, że ich zadaniem jest ochrona tytanów, istniejących na długo przed upadkiem imperium krasnoludów i pojawieniem się mrocznych pomiotów. Według Valty, sha-brytol na przestrzeni dziejów zagubili się i zboczyli ze swojej pierwotnej ścieżki. Wszyscy sha-brytol byli dawniej krasnoludami pijącymi krew tytana – lyrium – i noszącymi pancerze z lyrium, które z czasem zrosły się z ich ciałami. Strzegą tytanów przed „nieczystymi”.

Udział Edytuj

W poszukiwaniu źródeł tajemniczych trzęsień ziemi Inkwizytor wraz ze swoimi towarzyszami oraz krasnoludami Rzeźbiarką Valtą i Rennem z Legionu Umarłych zapuszczają się na Głębokie Ścieżki. Po dotarciu do ciemnego tunelu jaskiń zdają sobie sprawę, że nie są w nim sami. Renn nakazuje bytom ujawnić się i zostaje raniony pociskiem. Ujawniają się sha-brytol, uzbrojeni w mechaniczne kusze i odziani w nasycone lyrium zbroje. Wywiązuje się walka, po której Renn umiera. Zrozpaczona Valta rozpoznaje w sha-brytol krasnoludy. Niedługo później drużyna odnajduje rzeźbienie w lyrium podobne do orzammarskich Wspomnień.

Inkwizytor schodzi coraz dalej w dół, napotykając zdecydowany opór ze strony sha-brytol, docierając ostatecznie do ogromnej jaskini pełnej zieleni. Wraz z Valtą dochodzą do wniosku, że jaskinia jest domem sha-brytol, a na jej środku zauważają świątynię zwieńczoną ogromnym kawałkiem czystego lyrium. Rzeźbiarka uznaje je za źródło trzęsień ziemi. Sha-brytol próbują powstrzymać Inkwizytora i jego oddział, jednak zostają pokonani. Gdy drużyna dociera do lyrium, ten odrzuca Valtę na bok i zamienia się w strażnika, który zostaje pokonany przez Inkwizytora.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki