FANDOM

Rowan Therin (de domo Guerrin) – córka Rendorna Guerrina, starsza siostra Eamona i Teagana Guerrinów. Podczas powstania fereldeńskiego walczyła wraz z księciem Marikiem Theirinem przeciwko orlezjańskiemu uzurpatorowi królowi Meghrenowi.

Po zakończeniu powstania poślubiła Marica, stając się królową Fereldenu i wydając na świat Cailana. Zmarła wskutek przewlekłej choroby w roku 9:8 Smoka.

Przeszłość Edytuj

Rowan spędziła większość dzieciństwa w Redcliffe ze swoim ojcem i dwoma braćmi. Od dziecka przyjaźniła się z Marikiem i została mu przyrzeczona zaraz po narodzeniu. Kiedy Moira Theirin przekonała Rendorna do przyłączenia się do powstańców, Rowan została ze swoim ojcem i armią powstańców, zamiast udać się do Wolnych Marchii z Eamonem i Teaganem. Zaczęła szkolić się na wojownika, zostając dowódcą powstańczej kawalerii.

Udział Edytuj

Dragon Age: Utracony tron Edytuj

Po śmierci Moiry i zaginięciu Marica nie chciała wierzyć w to, że zginął, i wysłała swoją kawalerię na jego poszukiwania. Odnalazła go wraz z Loghainem niedługo po tym, jak opuścili oni Głuszę Korcari. Niedługo później, podczas bitwy, w której Loghain dowodził częścią powstańców, sprzeciwiła się życzeniu swojego ojca i wyruszyła im na ratunek, osobiście zabijając orlezjańskiego dowódcę Feliksa, kuzyna uzurpatora Meghrena.

W następnych latach wraz z Loghainem próbowali zyskać poparcie szlachty, często zyskując je od tych szlachciców, którzy pamiętali lepsze czasy. W tym czasie Rowan zżyła się z Loghainem i Marikiem. Przez większość życia znajdowała się pod wpływem Marica, ale chociaż była mu przyrzeczona, nie żywiła do niego uczuć – dbał o nią, ale nie jak o ukochaną. Jej relacje z Marikiem pogorszyły się, kiedy książę wdał się w romans z elfką Katrielą. Loghain wyznał jej wtedy uczucia, które początkowo odrzuciła.

Po katastrofalnej w skutkach bitwie o Zachodnie Wzgórze Rowan i Loghain porzucili armię powstańców, chcąc ratować Marica. Za namową Katrieli wyruszyli na Głębokie Ścieżki, którędy mieli dostać się do Gwaren, gdzie schronili się powstańcy. W trakcie podróży doszła z Katrielą do porozumienia w sprawie jej romansu z księciem, została też kochanką Loghaina, który ponownie wyraził uczucia do niej.

Po stoczeniu zwycięskiej bitwy o Gwaren okazało się, że Katriela w rzeczywistości była orlezjańskim szpiegiem, za co została zabita przez Marica. Niedługo później, za namową Loghaina, Rowan związała się z księciem, godząc się z rolą królowej. Podczas bitwy nad rzeką Dein wraz z Loghainem prowadziła powstańczą armię w zwycięskiej bitwie przeciwko ostatnim orlezjańskim kawalerom w Fereldenie.

Po zakończeniu powstania zbliżyła się z Marikiem, któremu urodziła syna Cailana. Jakiś czas później zaczęła wykazywać symptomy choroby, której nie byli w stanie uleczyć nawet magowie z Kręgu. Maric podejrzewał, że choroba jego żony wywołana jest kontaktem ze skażeniem mrocznych pomiotów, na które narażona była podczas wędrówki przez Głębokie Ścieżki. Zmarła po kilku miesiącach, pogrążając kraj i męża w żałobie.

Dragon Age: Początek Edytuj

Podczas zjazdu możnych zwołanego przez Eamona Guerrina Loghain, chcąc osłabić kandydaturę Alistaira jako pretendenta do tronu i zjednoczyć szlachtę pod swoim przywództwem, powołuje się na Rowan jako przykład tego, co Guerrinom udało się zrobić dla Fereldenu, twierdząc, że Eamon zamierza to wszystko zaprzepaścić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki