FANDOM

Dla romansów z innych części , zobacz Romans (Początek) i Romans (Dragon Age II).

W Dragon Age: Inkwizycja Inkwizytor może wdać się w romans niezależnie od płci i rasy – zarówno z towarzyszami, jak i doradcami. W sumie dostępnych jest osiem opcji romansowych, czyli dwa razy więcej niż w Dragon Age: Początku. Po raz pierwszy pojawiają się restrykcje rasowe – romans z Cullenem nawiązać można ludzką kobietą lub elfką, a z Solasem wyłącznie elfką. Dla elfickiej Inkwizytorki dostępnych jest w sumie sześć potencjalnych romansów, dla ludzkiej Inkwizytorki pięć, z kolei dla wszystkich pozostałych Inkwizytorów cztery.

Romanse Edytuj

Tylko dla mężczyzn
Kasandra - Ikona Romansu
Kasandra Pentaghast
Dorian - Ikona Romansu
Dorian
Bohaterka Orlais i lojalna Poszukiwaczka Prawdy. Dumny mag z Imperium Tevinter.
Tylko dla kobiet
Blackwall - Ikona Romansu
Blackwall
Sera - Ikona Romansu
Sera
Szary Strażnik z Orlais. Elficka łotrzyk i członkini Przyjaciół Rudej Jenny.
Dla obu płci
Józefina - Ikona Romansu
Józefina Montilyet
Żelazny Byk - Ikona Romansu
Żelazny Byk
Antivańska doradczyni ds. dyplomacji. Jednooki najemnik qunari.
Dla kobiet o określonej rasie
Cullen - Ikona Romansu
Cullen
Solas - Ikona Romansu
Solas
Rycerz-kapitan zakonu templariuszy. Jest opcją romansową jedynie dla człowieka i elfa. Elficki apostata i ekspert od Pustki. Jest opcją romansową jedynie dla elfki.

Nawiązanie romansu Edytuj

Inkwizytor może flitować ze wszystkimi dostępnymi dla niego opcjami romansowny (i kilkoma nieromansowymi) wedle uznania. Pojedynczy flirt nie oznacza rozpoczęcia romansu – chyba że wybrana zostanie opcja wyraźnie na to wskazująca – dzięki czemu Inkwizytor może romansować ze wszystkimi dostępnymi potencjalnymi ukochanymi. Może być to przydatne, ponieważ niektóre opcje romansowe zwiększają poparcie u określonych postaci.

Po rozpoczęciu związku, zostaje ona „zablokowana”, uniemożliwiając Inkwizytorowi wejście w relację z inną postacią. Chociaż opcje flirtu w dalszym ciągu będą dostępne, postać odrzuci zaloty stwierdzając, że Inkwizytor jest już z kimś związany. W celu nawiązania nowego romansu Inkwizytor musi najpierw zakończyć trwający – raz zakończonego związku nie można rozpocząć na nowo.

Inne opcje Edytuj

Poza pełnoprawnymi romansami, Inkwizytor może flirtować lub odbyć stosunek seksualny z kilkoma innymi postaciami:

  • Vivienne – można z nią flirtować, jednak zawsze odrzuci zaloty Inkwizytora
  • Lace Harding – po dotarciu na nowy obszar można z nią flirtować, co będzie skutkowało tym, że podejdzie do Inkwizytora w Podniebnej Twierdzy i zapyta o jego intencje. Ten może wyznać, że coś do niej czuje lub odpowiedzieć, że była to niewinna zabawa. Jeżeli Inkwizytor wyzna uczucia Harding, rozpoczną oni związek, zmieni się też ich powitania. Gdy Inkwizytor nawiąże romans z inną postacią, jego relacje z Harding na powrót staną się czysto zawodowe.
  • Podczas zadania Józefiny Quest-DAI Los spotkał ich smutny Inkwizytor może uwieść Ballise, żeby przekonać ją do przywrócenia du Paraquette’om statusu szlacheckiego.

Ciekawostki Edytuj

  • Cullen i Solas stali się opcjami romansowymi dopiero w późniejszym etapie gry. Ze względu na problemy z animacjami Żelazny Byk początkowo miał być dostępny jedynie dla człowieka i qunari. W grze miał się nawet pojawić dialog, w którym Byk tłumaczy, czemu nie można z nim romansować, jednak z czasem problem udało się rozwiązać.