Powrót do Ostagaru - zadanie poboczne pojawiające się w dodatku Powrót do Ostagaru do Dragon Age: Początek.

Tło Edytuj

Gdy dodatek zostanie zainstalowany, w dzienniku pojawi się misja Quest-Początek Królewski powiernik. Wpis sugeruje, aby poszukać ocalałego z wydarzeń w Ostagarze, który znajduje się w nowej lokacji oznaczonej jako ziemie banna Lorena. Po rozmowie z powiernikiem, Elriciem Maraigne'm, Strażnik znów będzie miał możliwość wyruszenia do Ostagaru przy użyciu mapy świata.

Notka: Towarzysze, którzy mieli swój udział w bitwie pod Ostagarem - Alistair, Wynne i Loghain - będą mieli również kilka dialogów w trakcie trwania misji, z tego powodu warto ich ze sobą zabrać (w trakcie zadania - Królewski powiernik - Alistair będzie silnie nalegał, aby zabrać jego i Wynne, jednak nie jest to obowiązkowe). Pies również ma tutaj pewną rolę. Sten, Leliana i Zevran mają pojedynczą kwestię dialogową po odnalezieniu ostrza Marica. Oghren będzie miał coś do powiedzenia, tylko jeśli jest jedynym obecnym członkiem drużyny. Z kolei jeśli Loghain jest jedynym towarzyszem w drużynie, po wypowiedzeniu przez niego swojego dialogu, Morrigan przemówi, mimo iż nie jest obecna.

Opis przejścia Edytuj

Map-ReturnToOstagar-Ostagar

Ostagar po powrocie Strażnika

Ostagar Edytuj

Drużyna wkroczy do lokacji przez bramę na zachodzie prowadzącą dawniej do obozu wojennego. W trakcie eksploracji ruin i zmierzania do wieży Ishal na wschodzie, Strażnik napotka kilka grup mrocznych pomiotów, których przywódcy pozostawią po sobie części zbroi Cailana: napierśnik, rękawice, nagolenniki oraz tarczę. Ostrze Marica jest przechowywane w królewskiej skrzyni. Hełm Cailana nie znajduje się w tej części Ostagaru.

  • Jeśli nie ukończono wcześniej zadania Quest-Początek Głodny dezerter, blisko miejsca przybycia wśród przewróconych klatek będą leżały zwłoki więźnia, z których można zabrać klucz do skrzyni magów. Przedmiot ten otwiera ową skrzynię zawierającą taki sam łup, jak w przypadku otwierania jej po wyżej wymienionym zadaniu, a także dodatkowo spaczony kostur magistra. Jeśli otwarto skrzynię w trakcie pierwszej wizyty w Ostagarze, nie będzie możliwe uczynienie tego ponownie (klucza nie będzie można znaleźć).
  • Jeśli zabito psa przed bitwą pod Ostagarem lub kazano mu uciekać na opuszczonej farmie na drodze między chatą Flemeth i Lothering, w pobliżu psiarni nastąpi przerywnik filmowy, gdzie ponownie nastąpi okazja do przyłączenia psa do drużyny.
  • Należy udać się w stronę rady wojennej i dawnego obozu magów, gdzie Elric schował klucz do królewskiej skrzyni.
  • Dalej trzeba skierować się w stronę namiotu Cailana i otworzyć jego kufer. Znajdują się w nim dwa ważne przedmioty - ostrze Marica oraz tajna korespondencja odblokowująca wpisy: Ikona kodeksu DAP Kodeks: Dokumenty Cailana - Strona 1 z 3, Ikona kodeksu DAP Kodeks: Dokumenty Cailana - Strona 2 z 3 oraz Ikona kodeksu DAP Kodeks: Dokumenty Cailana - Strona 3 z 3.
  • Udając się na południowy-zachód od obozowiska magów, nastąpi atak wilkow Plagi, dwóch genloków i przodownika hurloków.
  • Następnie należy przejść przez most na wschodnią część Ostagaru. Po drodze można będzie znaleźć ciało Cailana, do którego trzeba wrócić później. Najpierw należy oczyścić z pomiotów wschodnią część lokacji i wejść do wieży Ishal.

Wieża Ishal Edytuj

Map-ReturnToOstagar-TowerofIshal

Wieża Ishal

Notka: Na najbardziej wysuniętym na prawo punkcie lokacji znajduje się wyjście do mapy świata. Zalecany jest w tym momencie powrót do obozu drużyny i pozbycie się niepotrzebnych przedmiotów przed wejściem do wieży Ishal.
  • Na początku należy przebić się przez wojowników hurloków i ogra. Jeśli będzie się trzymać drużynę w pierwszym pomieszczeniu, a jednego towarzysza umieści się w drzwiach, wtedy wrogowie powinni atakować pojedynczo. Gdy większość przeciwników polegnie, można także przyciągnąć uwagę ogra.
  • Na ostatnim piętrze w podłodze będzie znajdowała się dziura. Trzeba się przez nią przedostać do tuneli mrocznych pomiotów, gdyż pozostała część wieży została zabarykadowana.

Tunele mrocznych pomiotów Edytuj

Darkspawn tunnels map dao

Tunele mrocznych pomiotów

  • Należy przejść przez wszystkie korytarze, walcząc po drodze z pomiotami i skażonymi pająkami.
  • Na końcu drogi będzie znajdowało się przejście na pole bitwy.

Pole bitwy Edytuj

  • Na drużynę czeka finałowa walka z ożywionym ogrem (boss) oraz genlokiem nekromantą. Dodatkowo, mag powoła do pomocy grupę dziesięciu szkieletów. Mimo że nieumarli powstają z zamrożonych ciał, po zaczarowaniu nie są odporni na zimno. Zabicie nekromanty spowoduje również śmierć pozostałych przeciwników, jednak nie otrzyma się za nich żadnego doświadczenia.
  • Po walce należy powrócić do tuneli, gdzie nastąpi przerywnik filmowy. 

Ciało Cailana Edytuj

W tym momencie istnieją trzy opcje dotyczące postąpienia ze zwłokami króla: urządzić pogrzeb przez podpalenie, rzucić na pożarcie wilkom lub pozostawić ciało tam, gdzie jest. Obecni członkowie drużyny pochwalą lub potępią decyzję bohatera, zależnie od tego, jaka ona będzie:

Pogrzeb Wilki Opuszczenie króla
Appr Heart Alistair się zgadza (+7) DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-10) DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-10)
Appr Heart Leliana się zgadza (+2) Appr Heart Leliana się zgadza (+2) DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-3)
DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3) Appr Heart Loghain się zgadza (+4) DisAppr Heart Loghain się nie zgadza (-3)
DisAppr Heart Loghain się nie zgadza (-5) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-3) DisAppr Heart Sten się nie zgadza (-3)
Appr Heart Sten się zgadza (+2) DisAppr Heart Zevran się nie zgadza (-3) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-10)
Appr Heart Wynne się zgadza (+4) Appr Heart Morrigan się zgadza (+2) DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3)
DisAppr Heart Zevran się nie zgadza (-3) Appr Heart Oghren się zgadza (+2) Appr Heart Zevran się zgadza (+2)
Appr Heart Oghren się zgadza (+2)

Ważne przedmioty Edytuj

Przeciwnicy Edytuj