Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Podniebna Twierdza

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Podniebna Twierdza – siedziba odnowionej Inkwizycji.

Historia Edytuj

Znana przez elfy jako Tarasyl’an Te’las („miejsce, gdzie powstrzymywano niebiosa”), Podniebna Twierdza to forteca mieszcząca się w Górach Mroźnego Grzbietu w pobliżu Dalii, na granicy Fereldenu i Orlais. Szczyt, na którym została wzniesiona, w czasach świetności elfów służył im jako miejsce rytualne, a po ich upadku został wyrównany przez Fereldeńczyków jako fundament pod fortecę. Pierwotna magia elfów przesiąkła kamienie, z której zbudowana została twierdza, chroniąc ją tym samym przed złymi mocami. Od tamtego czasu Podniebna Twierdza wielokrotnie zmieniała właścicieli. W późnych latach Wieku Boskiej zamieszkana była przez fereldeńskiego zaklinacza, próbującego odkryć, dlaczego miejsce to było tak ważne dla elfów. W momencie zajęcia twierdzy przez Inkwizycję znajdowała się ona w opłakanym stanie, ze względu na to, że porzucono ją dawno temu.

Udział Edytuj

Inkwizycja zakłada bazę w Podniebnej Twierdzy po tym, jak jej poprzednia siedziba, Azyl, zostaje zniszczony przez czerwonych templariuszy Koryfeusza lub Venatori, w zależności od podjętych przez gracza wyborów.

Poza Inkwizytorem, twierdza służy za siedzibę jego towarzyszom i doradcom. Twierdza służy jako miejsce romantycznych schadzek oraz rozmów z towarzyszami.

Centralnym punktem dowodzenia jest stół wojenny, przy którym określa się, na czym skupiona ma zostać uwaga Inkwizycji. Z poziomu stołu odblokować można nowe obszary i wysłać agentów na misje. W sali tronowej odbywają się spotkania z dworzanami i przeprowadzane są sądy na jeńcach – od skazania ich na śmierć czy wyciszenie, poprzez uczynienie ich nadwornym błaznem, po wcielenie do Inkwizycji.

Poszczególnych towarzyszy i doradców znaleźć można w następujących miejscach:

  • Żelazny Byk – parter tawerny
  • Blackwall – stajnie
  • Kasandra – plac ćwiczeń obok tawerny
  • Cullen – biuro na blankach
  • Solas – biblioteka na półpiętrze wieży
  • Leliana – ptaszarnia
  • Varrik – sala tronowa
  • Vivienne – balkon nad salą tronową
  • Józefina – gabinet w korytarzu prowadzącym do sali narad
  • Solas – pokój u podnóża wieży
  • Sera – pokój na pierwszym piętrze tawerny
  • Cole – trzecie piętro tawerny
  • Dorian - biblioteka

Dostosowanie Edytuj

Podniebna Twierdza może zostać dostosowana i ulepszona przez Inkwizytora. Dostosować można wygląd sztandarów, heraldyki, okien, łóżek, dekoracji i tronów. Dostępnych jest kilka opcji do wyboru, w większości powiązanych z konkretnymi narodowościami (Ferelden, Orlais itd.) lub frakcjami (Zakon, Dalijczycy itd.) Większość opcji należy odblokować – albo poprzez zakupienie ich w sklepach, albo poprzez znalezienie w trakcie zadań lub eksploracji świata. Dla tronu dostępne są dodatkowe ulepszenia.

Ulepszenia Edytuj

Poza kosmetycznymi opcjami dostosowania, dostępne są również ulepszenia. Odblokować można je przy stole zasobów po zdobyciu odpowiednich surowców. Wszystkie ulepszenia zapewniają dodatkowy punkt władzy.

Ulepszenie 1: Dziedziniec
Ulepszenie czysto kosmetyczne. Wybrać można pomiędzy lazaretem a placem ćwiczeń. Po wybraniu lazaretu obok biura kwatermistrza pojawi się dobudówka. Plac ćwiczeń znajdzie się w ogrodzie obok schodów wiodących do sali tronowej.

Ulepszenie 2: Ogród
Wybrać można ogród praktyczny lub w stylu Zakonu. Ogród praktyczny daje możliwość sadzenia własnych roślin po znalezieniu odpowiednich ziaren – maksymalnie sześciu naraz. Wybór ogrodu w stylu zakonnym pozwala na zasadzenie tylko dwóch roślin, przynosi jednak dochód.

Ulepszenie 3: Wieża strażnicza
Ulepszenie czysto kosmetyczne. Wybrać można pomiędzy wieżą magów lub templariuszy.

Etapy renowacji Edytuj

Renowacja Podniebnej Twierdzy podzielona jest na trzy etapy, dokonujące się automatycznie w miarę postępów w fabule.

Pierwszy etap rozpoczyna się po osiedleniu się w twierdzy. Wszędzie walają się gruzy, wiele miejsc jest niedostępnych. Etap ten kończy się po przejściu do nowej lokacji i powrocie do twierdzy.

Na drugim etapie część miejsc wciąż jest niedostępna, odblokowane zostają jednak nowe obszary, a po twierdzy krzątają się robotnicy, na rusztowaniach znaleźć można notatki głównego budowlanego. Etap kończy się po wykonaniu jednej misji z wątku głównego i powrocie do Twierdzy.

Na trzecim etapie renowacja twierdzy została zakończona. W sali tronowej znajdują się stoły i krzesła, znikają rusztowania.

Zadania Edytuj

Quest-DAI.png Awans Barrisa
Quest-DAI.png Lepsza wieża
Quest-DAI.png Kwizkwizycja (nieoznaczone w dzienniku)
Quest-DAI.png Regalia Inkwizycji
Quest-DAI.png Tworzenie run
Quest-DAI.png Ulepszony dziedziniec
Quest-DAI.png Weź udział w rozprawie (powtarzalne)
Quest-DAI.png Witaj w Podniebnej Twierdzy
Quest-DAI.png Zaawansowane rzemiosło
Quest-DAI.png Zieleńszy ogród

Miejsca Edytuj

  • Sala tronowa
  • Sala narad
  • Biblioteka
  • Ptaszarnia
  • Kuchnie
  • Kwatery mieszkalne
  • Kazamaty
  • Loch
  • Skarbiec
  • Tawerna Ostoja Herolda
  • Stajnia
  • Dziedziniec
  • Ogród
  • Wieża strażnicza
  • Blanki
  • Lazaret / plac treningowy

Freski Edytuj

W rotundzie poniżej biblioteki i ptaszarni Solas maluje elficki fresk przedstawiający historię Inkwizycji. Każda jego część przedstawia inny rozdział w historii postaci kierowanej przez gracza.

Inquisition - Skyhold Fresco.jpg

Wszystkie cztery możliwe warianty fresku

1) Wybuch na konklawe. Unoszący się ze szczytu góry promień sięgający Czarnego Miasta, znajdującego się pośrodku Pustki symbolizowanej przez sferyczny kształt.

2) Założenie Inkwizycji. Dwa wyjące w przeciwną stronę wilki, pomiędzy którymi znajduje się miecz zwieńczony Wszechwiedzącym Okiem – symbolem Inkwizycji.

3a) Sprzymierzenie się z templariuszami. Obok wież reduty Therinfal czai się demon zazdrości, dzierżący w ręce płonący miecz będący symbolem templariuszy.

3b) Sprzymierzenie się z magami. Pośrodku postać odziana w szatę z tevinterską ikonografią węży – Alexius. W tle dwie wersje zamku Redcliffe symbolizujące stan obecny i stan z koszmarnej wizji przyszłości.

4) Zniszczenie Azylu. Ogromna postać symbolizujące Koryfeusza z Kulą Zniszczenia w ręku dominuje nad położoną w górach osadą.

5a) Oblężenie fortecy Adamant. Po lewej stronie w oddali widoczna forteca, poniżej niej godło Szarych Strażników. Po prawej czarne skaliste turnie Pustki, nad którymi pośrodku okręgu symbolizującego Pustkę znajduje się Czarne Miasto, a wokół niego patrzące złowieszczo oczy Koszmaru. Segment utrzymany w ciemnej kolorystyce, jeżeli oblężenia dokonano przed wykonaniem zadania Quest-DAI.png Oczy i serca przebiegłe.

5b) Zamach na cesarzową Celene. Pośrodku odziana w niebieską suknię postać symbolizująca cesarzową, po prawej stronie czyhający za oknem skrytobójca z nożem. Segment utrzymany w ciemnej kolorystyce, jeżeli do Pałacu Zimowego udano się przed wykonaniem zadania Quest-DAI.png Oto jest otchłań.

6a) Oblężenie fortecy Adamant. Po lewej stronie w oddali widoczna forteca, poniżej niej godło Szarych Strażników. Po prawej czarne skaliste turnie Pustki, nad którymi pośrodku okręgu symbolizującego Pustkę znajduje się Czarne Miasto, a wokół niego patrzące złowieszczo oczy Koszmaru. Segment utrzymany w jasnej kolorystyce, jeżeli oblężenia dokonano po wykonaniu zadania „Oczy i serca przebiegłe”.

6b) Zamach na cesarzową Celene. Pośrodku odziana w niebieską suknię postać symbolizująca cesarzową, po prawej stronie czyhający za oknem skrytobójca z nożem. Po obu stronach cesarzowej postaci odziane w orlezjańskie maski. Segment utrzymany w jasnej kolorystyce, jeżeli do Pałacu Zimowego udano się po wykonaniu zadania „Oto jest otchłań”.

7) Świątynia Mythal. W środku świątyni postaci ubrane jak Abelas strzegą błękitnych wód Studni Smutków. Łuk może reprezentować ostatni eluvian Mythal.

8) Nieukończona część rozpoczęta po finałowej bitwie. Wilk stojący nad ciałem smoka zabitego mieczem.

Wpisy do kodeksu Edytuj

Uwagi Edytuj

  • Tron Podniebnej Twierdzy dostępny jest tylko w edycji deluxe gry.
  • Gdy Inkwizytor osiągnie 10. poziom doświadczenia przy stole narad dostępna stanie się operacja pozwalająca sprowadzić do Podniebnej Twierdzy trenerów, którzy nauczą Inkwizytora specjalizacji. W zależności od klasy, trenerów można znaleźć w następujących miejscach:
    • Wojownik – na blankach w pobliżu biura Cullena.
    • Łotrzyk – na dolnym dziedzińcu.
    • Mag – przy głównej bramie, w pobliżu namiotów.
  • Po odblokowaniu profitu „Elitarna klientela” w piwnicy, obok kuchni, wybudowany zostanie skarbiec, w którym Inkwizytor przechowuje złoto, ciasta i kapelusze.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki