FANDOM

Ludzie są najpotężniejszą i najliczniejszą ze wszystkich ras zamieszkujących Thedas. Zakłada się, że pochodzą od jednego plemienia, które następnie podzieliło się na liczne pomniejsze szczepy.

Pierwszy kontakt Edytuj

Twierdzi się, że ludzie pojawili się na północy kontynentu jako pojedyncze plemię znane jako Neromenianie. Miejsce, z którego przybyli i powód, dla którego je opuścili, są nieznane. Ludzcy osadnicy nawiązali kontakt z elfami, którzy w tamtych czasach zamieszkiwali Thedas. Elfy uważają, że kontakt z ludźmi przyczynił się do tego, że zaczęli się starzeć i umierać, tracąc tym samym nieśmiertelność, którą dawniej się cieszyli. Wskutek tego elfy odcięły się od ludzkich siedlisk, a ludzie w szybkim tempie zaczęli zasiedlać kontynent.

Neromenianie podzielili się na różne klany, które stały się protoplastami ludów narodów zamieszkujących obecnie Thedas. Osiedlili się wzdłuż całego wybrzeża Morza Noceńskiego i założyli osobne królestwa: Qarinus, Tevinter i Barindur.

Wczesne plemiona Edytuj

Neromenianie Edytuj

  • Barindurowie – niewiele wiadomo o tym plemieniu. Według legend zniknęło po tym, jak wypadło z łask Dumata.
  • Neromenianie – pozostali Neromenianie żyli w swoim królestwie do czasu powstania Imperium Tevinter.
  • Qarinusowie – plemię zamieszkujące wschodnie ziemie.
  • Tevinterowie – najpotężniejsze z plemion ludzkich, które po wchłonięciu Neromenianów i Qarinusów stało się Imperium Tevinter.

Ferelden Edytuj

  • Alamarri – ludy te zamieszkiwały dawniej ziemie nazywane obecnie Fereldenem. Nazwą tą określano wszystkie klany zamieszkujące te ziemie. Następnie większość z nich zjednoczyła się pod królem Kalenhadem, dając początek państwu Ferelden. Do Alamarri zaliczali się m.in.:

Orlais i Nevarra Edytuj

  • Cyreańczycy – plemię o bogatej kulturze, które rozwinęło się na żyznych ziemiach obecnego Orlais. Nie musząc zmagać się z Neromenianami na północy, plemię żyło odosobnione i silne, dopóki po Pierwszej Pladze nie przekształciło się w naród orlezjański.
  • Inghrishowie – niegdyś największa kultura, która – podobnie jak Cyreańczycy – dała początek populacji Orlais. Po sromotnej przegranej z Neromenianami, ostatecznie zostali prawie całkowicie wchłonięci przez Cyreańczyków i Planasenów.
  • Planasenowie – rolnicze plemię o animistycznej kulturze i udokumentowanej pisemnie historii. Od nich wywodzi się większość ludzi zamieszkujących Nevarrę i Wolne Marchie.

Ciekawostki Edytuj

  • Solas twierdzi, że będąc w Pustce widział zaginione miasto Barindur. Jego ruiny pogrzebane są pod ziemią, pokryte pyłem wulkanicznym. Wszyscy mieszkańcy miasta zginęli natychmiast, a ich szczątki utworzyły puste popielne skorupy. Los Barinduru i jego mieszkańców to nawiązanie do Pompejów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki