FANDOM

Pies – ogar mabari, będący towarzyszem Strażnika. Jako przedstawiciel rasy mabari, słynącej z wierności i przywiązania do właściciela.

Udział Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Rozpoczynając grę jako człowiek szlachcic psa można zwerbować podczas historii początkowej, po wykonaniu zadania Quest-Początek.png Zamieszanie w spiżarni. Po zdobyciu psa nadać można mu imię lub pozostawić „Pies”. Mabari człowieka szlachcica po dotarciu do Ostagaru będzie czekał na niego przy ognisku Duncana, a ze względu na posiadanie go w drużynie pod Wieżą Ishal do Strażnika przyłączy się jedynie mag.

Inne postaci mogą zdobyć psa po wykonaniu zadania Quest-Początek.png Ogar mabari dla naczelnego psiarza. Podczas rozmowy z nim Strażnik dowiaduje się, że były właściciel psa zginął podczas walki z mrocznymi pomiotami, a sam ogar ledwie uszedł z życiem, zaraziwszy się ich krwią. Psiarz prosi Strażnika, żeby podczas pobytu w Głuszy Korcari rozejrzał się za rzadkim kwiatem. Po odnalezieniu go i oddaniu psiarzowi mabari przywiąże się do Strażnika i przyłączy się do drużyny, gdy ten wyruszy do Lothering.

Pies jest jedynym członkiem drużyny, u którego Strażnik od samego początku posiada maksymalne poparcie, które nigdy nie spadnie, pies nigdy nie opuści też drużyny.

Dragon Age: Początek – Przebudzenie Edytuj

Jeżeli zaimportowano postać, która zwerbowała psa: Po bitwie o Denerim pies został tymczasowo oddany do psiarni w Denerim jako rozpłodowiec dla przetrzebionej rasy mabari. Spłodził w tym czasie kilka miotów szczeniaków, a niedługo po zakończeniu konfliktu amaranckiego wrócił do Strażnika.

Polowanie na czarownicę Edytuj

Jeżeli zaimportowano postać, która zwerbowała psa: Strażnik wraz z psem wyrusza odszukać zaginioną Morrigan. Kiedy odnajduje ją w Gnieździe, szczęśliwy pies biegnie jej na spotkanie.

Jeżeli zaimportowano postać, która nie zwerbowała psa bądź gramy orlezjańskim komendantem: Psa otrzymujemy od Fergusa Couslanda jako prezent.

Kroniki mrocznych pomiotów Edytuj

Pies jest jednym z towarzyszy wspomagających Alistaira w walce z Urthemielem.

CiekawostkiEdytuj

  • W Heroes of Dragon Age mabari należący do Strażnika pojawia się jako legendarna figurka Barkspawn.
  • Odgłosy wydawane przez psa są nagraniami odgłosów prawdziwego psa.
  • W sumie są trzej potencjalni psi towarzysze: Człowieka-Szlachcica, ogar z Ostagaru i prezent od Fergusa. Jeżeli Strażnik zginął w walce z Arcydemonem a wcześniej zwerbował psa możliwe że komendant otrzymuje od Fergusa tego samego który został zwerbowany.

Galeria Edytuj

Logo Początek.png Członkowie drużyny w Dragon Age: Początek Logo Początek.png
AlistairLelianaLoghainMorriganOghrenPiesShaleStenWynneZevran Arainai
Członkowie drużyny w Dragon Age: Początek – Przebudzenie
AndersJustynianMhairiNathaniel HoweOghrenSigrunVelanna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki