FANDOM

Par Vollen – położony na północ od Rivanu archipelag tropikalnych wysp, znany jako największe w Thedas siedlisko qunari. Główna wyspa w większości pokryta jest lasami deszczowymi i dżunglami. Przed przybyciem na wyspę qunari zamieszkiwała ją prymitywna, ale rozumna rasa feksów[1]. Na wybrzeżu Par Vollen qunari wznieśli twierdzę i wielkie miasto Qunandar.

Historia Edytuj

Wielu uczonych uważa, że ludzie przybyli do Thedas przed tysiącami lat z lasów deszczowych Par Vollen, migrując na południe od archipelagu. Wzniesione przez nich piramidy przetrwały po dziś dzień i uważane są przez podróżników za cuda architektury[2].

Dawniej kontrolę nad Par Vollen sprawowało Imperium Tevinter, jednak utracili wyspę w roku 6:30 Stali, kiedy przybyli na nią i szybko podbili qunari. Ze względu na odległe położenie, Tevinter nie podjął wzmożonych wysiłków celem uratowania mieszkańców archipelagu[3]. Niemalże natychmiast po przybyciu do Thedas qunari rozpoczęli wojnę z resztą kontynentu.

Niewiele wiadomo o mieszkańcach Par Vollen. Zamieszkujący ją pierwotnie feksowie zostali całkowicie zasymilowani przez qunari, zaś osobom z zewnątrz odmawia się wstępu na brzeg.

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wywiad z Davidem Gaiderem podczas 3. dnia konwentu PAX.
  2. Dragon Age II: The Complete Official Guide, s. 248
  3. Dragon Age: Origins – Prima Official Game Guide, s. 348

Więcej z Fandomu

Losowa wiki