FANDOM

Ostagar – położona na północy Fereldenu forteca, dawniej stanowiąca najdalej wysunięty punkt na południowo-wschodnich ziemiach należących do Imperium Tevinter, jak również jeden z najbardziej strategicznych punktów obronnych na południe od Morza Przebudzonych.

Historia Edytuj

Wzniesiona na skraju Głuszy Korcari forteca stanowiła przyczółek, w którym wypatrywano inwazji ze strony Chasyndów. Stojąca po obu stronach wąskiej górskiej przełączy znakomicie nadawała się do obrony, przez stulecia pozwalając odpierać Chasyndów i uniemożliwiając im przedarcie się na północ.

Jak większość południowych przyczółków Tevinteru, Ostagar został porzucony po tym, jak podczas Pierwszej Plagi Imperium zaczęło trząść się w posadach i tracić kolejne tereny. Po pokonaniu Chasyndów przez Haftera w trakcie Drugiej Plagi przez wiele stuleci w regionie nie stacjonowały żadne wojska. Mury fortecy – w tym m.in. Wieża Ishal, nazwana tak na cześć archonta, który zlecił jej budowę – stoją jednak niewzruszone, stanowiąc świadectwo dawnej potęgi Imperium Tevinter.

Udział Edytuj

Bitwa pod Ostagarem Edytuj

Główny artykuł: Bitwa pod Ostagarem
Ostagar bitwa.jpg

W początkowej fazie Piątej Plagi w Ostagarze stanęły naprzeciw siebie armie Fereldenu i mrocznych pomiotów. Armia króla Cailana, dowodzona przez teyrna Loghaina Mac Tira, ułożyła plan mający na celu odparcie pomiotów i zduszenie Plagi w zarodku. Chociaż początkowo wszystko szło zgodnie z planem, teyrn zdradził króla i nakazał swoim wojskom odwrót, wynikiem czego była katastrofalna w skutkach porażka Fereldenu – pomioty wdarły się w głąb kraju, który po śmierci króla stanął na krawędzi wojny domowej.

Powrót do Ostagaru Edytuj

Po jakimś czasie Strażnik wraca do Ostagaru, gdzie znajduje ciało poległego króla, a także należący do niego zestaw pancerza. Zabija także ogra, z którego ręki zginął król.

Epilog Edytuj

Po zakończeniu Plagi Strażnik będący dalijskim elfem może poprosić o ziemię dla swojego ludu – elfom zostanie wtedy oddana część Zaziemia, w tym tereny, na których znajdują się ruiny Ostagaru. Elfy otrzymają ziemię również jeśli dalijski Strażnik zginął w walce z arcydemonem.

Wpisy do kodeksu Edytuj

Uwagi Edytuj

  • W Ostagarze kończy się Trakt Imperialny, będąc najbardziej wysuniętą na południe częścią tego szlaku.
  • Po powrocie z Głuszy Korcari zapada zmierzch, toteż u kwatermistrza zaopatrzyć można się w nowe towary.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki