Obrzęd elfów - zadanie poboczne pojawiające się w Dragon Age: Początek.

Przydział Edytuj

Zadanie rozpoczyna się po odnalezieniu starej tabliczki w jednym z sarkofagów na niższym poziomie ruin breciliańskich. Ukazany na niej rytuał musi zostać wykonany, aby uzyskać dostęp do komnaty pogrzebowej elfów powiązanej z misją Quest-Początek Skarb maga.

Opis przejścia Edytuj

Map-Lower Ruins-0

Mapa niższego poziomu ruin

Będąc na niższym poziomie ruin, po dotarciu do pierwszego dużego pomieszczenia z okrągłą mozaiką pośrodku, Strażnik spotka ducha elfiego chłopca szukającego swojej matki. Po chwili w pomieszczeniu zjawi się grupa szkieletów, po których pokonaniu należy udać się na południe do bocznego pomieszczenia. Stamtąd należy zabrać z sarkofagu glinianą tabliczkę (oraz fantazyjny zwój). W tym momencie zadanie się rozpocznie, jak i również zostanie dodany wpis Ikona kodeksu DAP Kodeks: Rzeźbiona elficka tabliczka.

Dalej trzeba kontynuować podróż na wschód, po czym skręcić w lewo (na południe), aby dotrzeć do pomieszczenia, w którym można odprawić rytuał. W tym pokoju znajduje się fontanna (lub staw) na środku, z boku stoi ołtarz, a naprzeciwko od wejścia są wielkie metalowe drzwi. Jedynym sposobem na otworzenie tych drzwi jest dopełnienie elfiego obrzędu.

Notka: Jeśli odnaleziono fontannę/ołtarz, lecz nie zdobyto tabliczki, należy udać się na prawo (na zachód) po opuszczeniu pokoju, a dalej skręcić w lewo do sali z mozaiką. Dopóki nie zdobędzie się tabliczki, zadanie nie będzie możliwe do ukończenia.

Teraz trzeba odprawić rytuał tak, jak to ukazuje znaleziona tabliczka:

  1. Wziąć pusty gliniany dzban z fontanny.
  2. Napełnić dzban wodą.
  3. Odejść od fontanny.
  4. Umieścić pełny gliniany dzban na pobliskim ołtarzu.
  5. Uklęknąć przed ołtarzem i pomodlić się.
  6. Zbadać dzban na ołtarzu.
  7. Wziąć jeden łyk z dzbana.
  8. Zabrać dzban z ołtarza.
  9. Odejść od ołtarza.
  10. Wylać pozostałą wodę z dzbana do fontanny.

Jeśli Strażnik pomyli się w sekwencji, drużynę zaatakują dwa cienie. Jednak dzban nie zostanie zniszczony, więc bohater może spróbować ponownie. Gdy rytuał zostanie odprawiony poprawnie, dzban pęknie, a drzwi się otworzą, dając dostęp do komnaty pogrzebowej.

Notka: Próba wykonania sekwencji poprawnie bez odnalezienia tabliczki skutkuje pojawieniem się cieni w momencie klęczenia przed ołtarzem. Jest to spowodowane nieznajomością prawidłowej modlitwy przez Strażnika.

Nagrody Edytuj

  • 500 PD

Rezultat Edytuj

  • Strażnik otrzymuje wstęp do komnaty pogrzebowej elfów, w której może znaleźć pancerz Molocha jako część zadania Quest-Początek Skarb maga.

Uwagi Edytuj

  • Jeśli wykonano obrzęd niepoprawnie (nie mając tabliczki), zadanie w dzienniku zostanie oznaczone jako wykonane, lecz nieudane, a metalowe drzwi pozostaną zamknięte.
  • Strażnik nie musi wchodzić do komnaty pogrzebowej ani wykonywać tej misji, aby dotrzeć do legowiska wilkołaków i dopełnić zadania Quest-Początek Natura bestii.