FANDOM

Obcowisko – dzielnica biedoty w ludzkich miastach zamieszkiwana przez elfy.

Historia Edytuj

„Pięcioro wojowników wkroczyło do obcowiska, odgrodzonej murem części większego miasta. Znajdowały się tutaj głównie rudery, ściśnięte mocno, niekiedy tak bardzo, że dosłownie zachodziły na siebie. Była to przypadkowa zbieranina lepianek i zniszczonych budynków oraz brudnych kramów i sznurów prania ciągnących się wzdłuż uliczek. Rolę ulic pełniły tutaj błotniste dróżki między ruderami, wydeptane nierówno, z oczkami brudnych kałuż i wszechobecnym odorem ekskrementów.
Jedynym miejscem, które miało tutaj barwy inne niż szarość i brud, był plac, gdzie rósł dobrze utrzymany dąb. Miał wielką koronę, a żywe, zielone liście tworzyły baldachim chroniący ziemię przed nadmierną wilgocią. Zbudowano tu drewniane podwyższenie ozdobione błękitnymi girlandami. Miejsce uroczystości, jak domyślił się Duncan, choć podest był teraz zakurzony i opustoszały”.
Dragon Age: Powołanie, tłum. Małgorzata Koczańska
Obcowisko w Denerim

Obcowisko w Denerim

Obsowiska zostały ustanowione przez Boską Renatę I po zakończeniu Świętego Marszu przeciwko Dalii jako miejsca, w których zamieszkać mogły elfy, które poddały się ludziom.

Chociaż zniewolenie elfów w większości Thedas jest niewygodnym wspomnieniem, elfy zamieszkujące obcowiska w dalszym ciągu są obywatelami drugiej kategorii. Chociaż nie istnieją prawa, które wprost zabraniają integracji ludzi i elfów, elf, który zdecyduje się przenieść do dzielnicy zamieszkiwanej przez ludzi z dużą dozą prawdopodobieństwa stanie się przedmiotem obelg, a nierzadko nawet przemocy. Obcowiska służą jako miejsca, w których elfy mogą swobodnie przebywać pomiędzy swoimi i w których się nie wyróżniają.

Skutkiem izolacji jest pozostawienie elfów własnemu losowi, a kiedy te postanowią się postawić i rozpocząć zamieszki, obcowiska zostają zamknięte, żeby rozgniewane elfy paliły własne domostwa, a brak żywności ostudził ich temperament. Zobojętnienie wobec elfów sprawia, że obcowiska z reguły pozbawione są dostępu do jakichkolwiek usług, służb czy wygód, z których mogą korzystać ludzie.

Znane obcowiska Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wspólnym elementem wielu obsowisk jest vhenadahl – „drzewo ludu”. W niektórych obsowiskach jest szanowane i ozdabiane, w innych z kolei rąbane na opał.
  • Miasto Halamshiral nie posiada własnego obcowiska, ponieważ jest zamieszkane w większości przez elfy, ludzie zaś rezydują w Górnej Dzielnicy.
  • Jeśli Inkwizytor pozwoli zginać Celene i poprze Brialę podczas balu w Halamshiral, ta rozkaże burzyc mury obcowisk w całym Orlais.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki