Nie ma spokoju dla nikczemnychzadanie towarzysza dostępne w trzecim akcie Dragon Age II.

Przydział Edytuj

Aby odblokować zadanie, w pierwszej kolejności należy udać się do Pod Wisielcem i ponownie przyłączyć Izabelę do drużyny. Jakiś czas później po powrocie do posiadłości Hawke zobaczy Izabelę stojącą przy biurku. Rozmowa z nią rozpocznie zadanie.

Opis przejścia Edytuj

Z Izabelą w drużynie udaj się nocą do Kwitnącej Róży. Po wejściu na piętro aktywuje się przerywnik filmowy – wybranie podczas niego opcji „Ale będzie jazda!” sprawi, że zyskasz Rywalizacja (+5) rywalizacji u Sebastiana. Gdy wejdziesz do pokoju Velasco, wyświetli się kolejny przerywnik. Bez względu na to, jakie opcje dialogowe wybierzesz, Izabela zostanie zabrana przez ludzi Velasco, a Hawke otrzyma 3DAP - suweren za „sprowadzenie” jej. Po wybraniu dodatkowego członka drużyny, wyjdź na zewnątrz i podążaj śladem Izabeli, który zaprowadzi Hawke’a do Dolnego Miasta, następnie do doków, a ostatecznie na przystani Castillona.

Uwaga: konieczne jest podążanie śladem Izabeli i walczenie po drodze z losowo generowanymi grupami przeciwników – udanie się bezpośrednio do doków nie pchnie zadania naprzód.

Po scence przerywnikowej Hawke zostanie zmuszony do walki z ludźmi Velasco. Po zakończonej walce sprawdź jego ciało, żeby znaleźć klucz do zamkniętej skrzyni zawierającej kompromitujące dowody. Ze skrzyni w północno-wschodniej części magazynu weź ambrozję, wymaganą do stworzenia eliksiru heroizmu. W pokoju z pułapkami mogą znajdować się kufry zawierające 15DAP - suweren i 5DAP - suweren wraz z losowo generowanymi przedmiotami.

Zanim Hawke opuści magazyn, pojawi się Castillon. Izabela negocjuje z nim, chcąc, żeby w zamian za obciążające go dokumenty oddał jej swój statek i obiecał, że już nigdy nie będzie jej ścigał. Hawke może przystać na plan Izabeli albo wbrew jej woli zabić Castillona.

Pozwolenie Izabeli na oddanie dokumentów Castillonowi będzie skutkowało:

Zabicie Castillona doda:

Jeśli Hawke zabije Castillona, Izabela zacznie narzekać, że dokumenty stały się bezwartościowe – chyba że w drużynie znajduje się Avelina, która stwierdza, że może zrobić z nich użytek. Izabela przyzna również, że decyzja Hawke’a nie była głupia, dodając: „Nie cierpię, kiedy masz rację”.

Nagrody Edytuj

  • 3DAP - suweren (za „dostarczenie” Izabeli Velasco do Kwitnącej Róży)
  • 1200 PD (jeśli wypuszczono Castillona)
  • 1830 PD (jeśli zabito Castillona)
  • Losowy łup
  • Unikatowy sztylet (jeśli zabito Castillona)

Uwagi Edytuj

  • Aby otrzymać osiągnięcie Zaopatrzeniowiec, upewnij się, że z jednego z pokoi na przystani Castillona zabrałeś ambrozję.
  • W pokoju Velasco w Kwitnącej Róży znajduje się stojak pozwalający zebrać drużynę, aby zastąpić tymczasowo niedostępną Izabelę, jednak staje się on bezużyteczny po wykonaniu zadania.

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalna nazwa zadania stanowi cytat z Księgi Izajasza (48:22 i 57:20-21), w polskim przekładzie Pisma świętego brzmiący: „Nie ma pokoju dla bezbożnych” (Biblia tysiąclecia) bądź „Niemasz pokoju niepobożnym” (Biblia gdańska).
  • Jeśli podczas rozmowy w posiadłości Hawke wybierze sarkastyczną odpowiedź, Izabela przedstawi zabawny trzystopniowy plan, którego drugi krok jest niepewny, a trzeci polega na „zgarnianiu profitów”. Jest to nawiązanie do odcinka Miasteczka South Park zatytułowanego Underpants Gnomes.

Błędy Edytuj

  • Może się zdarzyć, że po ukończeniu zadania Quest-DA2 Żal Izabeli ta pojawi się w posiadłości Hawke’ów, ale niemożliwe będzie porozmawianie z nią, jeśli Hawke wykonał bądź zaczął wcześniej inne zadania. Dla pewności najlepiej jest na początku trzeciego aktu wykonać to zadanie, aby uniknąć błędu.
    • Błąd prawdopodobnie został naprawiony w patchu 1.04.
  • Nie sprawdzaj ciała Velasco, dopóki nie zakończy się walka i nie wyświetli się przerywnik, w którym Izabela mówi „Rozejrzyjmy się”. W przeciwnym wypadku Hawke może nie zdobyć klucza do biura.