FANDOM

Morrigan – apostatka wychowywaną przez Flemeth. Pojawia się w pierwszej części jako towarzyszka i opcja romansowa dla mężczyzn; przy wystarczająco wysokim poparciu uczy postać specjalizacji zmiennokształtnego. Odgrywa również ważną rolę w trzeciej części.

Występy w uniwersum Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Charakter Morrigan można określić jako oschły. Czarownica niechętnie rozmawia z obcymi, ale jeśli polubi Strażnika wyjawia, że dziwi ją dotyk w relacjach międzyludzkich. Nie znosi Alistaira, jego żarty i czasami mało rozgarnięte stwierdzenia wzbudzają w niej niesmak i odrazę. Alistair, jako że jest templariuszem, odwzajemnia niechęć.

Ciągłe ukrywanie się przed Kręgiem i templariuszami sprawiło, że całkowicie odsunęła się od ludzi, ale jest bardzo ciekawa świata, zwłaszcza gór i morza. Ustawicznie wykorzystywana przez matkę jako przynęta, nie zdziwiła się, kiedy usłyszała o rytuale, jaki chce przeprowadzić Flemeth, w którym jej ciało dziewczyny miało posłużyć jako nowe wcielenie dla jej matki. Zdenerwowana i zdeterminowana postanawia powierzyć misję zabójstwa Flemeth Bohaterowi Fereldenu. Ten może oszukać Morrigan i nie walczyć z Wiedźmą z Głuszy, a ta odda mu dobrowolnie poszukiwany przez Morrigan grimuar i powie, że będzie ją obserwowała. Jeżeli bohater wygra ze zmiennokształtną Flemeth-smokiem, oddaje księgę Morrigan, żeby mogła w przyszłości bronić się przed próbą opętania.

Morrigan proponuje bohaterowi lub bohaterce gry rytuał, dzięki któremu można przeżyć zabicie arcydemona. Przystając na jej propozycję poprosi bohatera, żeby spędzić z nią noc, lub – jeżeli bohater nie chce lub jest kobietą – żeby porozmawiać o tym z Alistairem lub, jeśli odszedł, z Loghainem. Po odrzuceniu jej propozycji natychmiast opuszcza drużynę.

Polowanie na czarownicę Edytuj

W poświęconym jej poszukiwaniom dodatku Polowanie na czarownicę przechodzi przez eluvian – sama lub z bohaterem. Ten ma również możliwość podjęcia próby zabicia jej.

The Last Court Edytuj

Pojawia się jako jedna z postaci w grze tekstowej The Last Court dostępnej w Dragon Age Keep, gdzie opisane zostaje, jak zyskała posadę doradczyni orlezjańskiej cesarzowej w sprawach magii.

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

Morrigan na balu.png

Morrigan i Inkwizytor na balu w Halamshilar

Inkwizytor poznaje Morrigan podczas balu, mającego na celu zakończenie orlezjańskiej wojny domowej, jako doradczynię cesarzowej Celene w sprawach magii. Po zażegnaniu konfliktu Morrigan zostaje oddelegowana do pomocy Inkwizycji. Wyjawia ona m.in., że Koryfeusz chce skorzystać z eluvianów, aby dostać się do Pustki w cielesnej formie. W zależności od podjętych wyborów, uwalnia się ona na zawsze od Flemeth, która okazuje się być wcieleniem elfickiej bogini Mythal, bądź zostaje jej całkowicie podporządkowana, zyskując umiejętność zamieniania się w smoka.]

Ciekawostki Edytuj

  • Interesuje ją biżuteria.
  • Najlepszymi prezentami dla niej są złote lusterko, czarny grimuar i grimuar Flemeth.
  • W Pustce „wyśniła” Flemeth, jednak wiedziała, że tak naprawdę jest to demon.
  • Imię "Morrigan" pochodzi od celtyckiej bogini magii, podziemia, wojny i zniszczenia. W grze jak i w podaniach o bogini powiedziane jest, że często przemieniała się w postać kruka lub wrony. Podobno pojawiała się wszędzie gdzie jest wojna.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Logo Początek.png Członkowie drużyny w Dragon Age: Początek Logo Początek.png
AlistairLelianaLoghainMorriganOghrenPiesShaleStenWynneZevran Arainai
Członkowie drużyny w Dragon Age: Początek – Przebudzenie
AndersJustynianMhairiNathaniel HoweOghrenSigrunVelanna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki