FANDOM

Moira Theirin, znana jako Zbuntowana Królowa[1] – córka Brandela Pokonanegoi matka Marica Theirina.

Przeszłość Edytuj

Po śmierci swojego ojca była odpowiedzialna za pierwsze działania narodowowyzwoleńcze przeciwko orlezjańskiej okupacji Fereldenu, które prowadziła osobiście do momentu swojej śmierci. Charyzmatyczna i pełna determinacji zyskała poparcie jednych z najbardziej wpływowych fereldeńskich szlachciców wyłącznie dzięki pewności siebie.

Na obrazie przedstawiona jest z płomiennie czerwonymi włosami, chociaż według Marica miała długie blond włosy. Była potężnym wojownikiem mogącym nosić ciężką zbroję, ale o łagodnym usposobieniu.

Udział Edytuj

Dragon Age: Utracony tron Edytuj

Ojciec Marica był spokrewniony z teyrnem Gwaren Vorikiem, a po jego śmierci Moira sama wychowywała syna. Chcąc za wszelką cenę zyskać poparcie arla Rendorna Guerrina, pozwoliła pojmać się jego żołnierzom i zamknąć w lochach zamku Redcliffe. Początkowo arl zamierzał przekazać ją w ręce Orlezjan, ale udało jej się go przekonać do opowiedzenia się po stronie powstańców. Moira zgodziła się, żeby córka Guerrina Rowan wyszła za Marica, kiedy osiągnie pełnoletność. Koronacja, która nigdy nie została uznana przez Zakon, odbyła się w Redcliffe. Rendorn do końca życia pozostał prawą ręką Moiry i dowódcą jej wojsk.

W roku 8:96 Błogosławionego Moira udała się na spotkanie z bannem Cerolikiem i innymi fereldeńskimi szlachcicami chcącymi dołączyć do powstańców. Spotkanie okazało się jednak zasadzą, podczas której Zbuntowana Królowa zginęła. Król Meghren zatknął jej głowę na włócznię i wystawił przed bramami pałacu królewskiego jako trofeum i ostrzeżenie. Maric pomścił śmierć matki trzy lata później, obiecując jej zabójcom amnestię w zamian za ich poparcie. Gdy w roku 9:2 Smoka pokonał w pojedynku Meghrena, zatknął jego głowę na włóczni i wystawił przed pałacem królewskim.

Dragon Age: The Masked Empire Edytuj

Po śmierci Moiry Meghren zabrał jej miecz, który od tamtego czasu pozostawał w Orlais. Nabyty został przez wielkiego księcia Gasparda de Chalons, który nakazał nim służbie zabijać szczury. Podczas odwiedzin fereldeńskiego ambasadora Teagana Guerrina Gaspard przekazał mu miecz jako podarunek, wyjawiając, w jakim celu używała go jego służba, mając nadzieję, że Guerrin wyzwie go na pojedynek, co doprowadzi do konfliktu pomiędzy oboma krajami. Nie chcąc dopuścić do kolejnej wojny, cesarzowa Celene nakazała stoczyć pojednek na pióra stanowiące symbol kawalerów. Po powrocie do Fereldenu Teagan prawdopodobnie zwrócił miecz w należne mu miejsce.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy

  1. W polskich wersjach nazywana również Powstańczą Królową (we wpisie do kodeksu poświęconym Maricowi), Królową Rebeliantów (obraz będący podarunkiem dla Stena) i Królową Rebeliantką (w Utraconym tronie).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki