Miecz sir Nancine - zadanie poboczne pojawiające się w Dragon Age: Początek.

Przydział Edytuj

Jest to druga kradzież dotycząca misji Quest-Początek Fala przestępstw. Sir Nancine to wojowniczka przeglądająca towary w Cudach Thedas, będąca w posiadaniu rzadkiego miecza, który Strażnik ma za zadanie zdobyć. Pojawia się ona tylko po zapłaceniu Slimowi Couldry'emu 1DAP - suweren.

Opis przejścia Edytuj

Należy udać się do Cudów Thedas.

  • Bez rozpoczynania rozmowy można po prostu ukraść miecz. Wymaga to mistrzowskiego poziomu w tej umiejętności bądź jej równowartości w sprycie i/lub kamuflażu. Jeśli to się nie powiedzie, kobieta rozpocznie rozmowę, którą można łatwo przerwać mówiąc "Żegnaj.".

───────

  • Strażnik może zainicjować dialog z Nancine i zyskać kilka możliwości na zdobycie miecza. Jeśli bohater lub obecny członek drużyny ma przynajmniej pierwszy poziom zielarstwa bądź tworzenia trucizn, pojawią się nowe opcje dialogowe.
    • W pierwszej opcji dialogowej Strażnik będzie udawał pracownika sklepu. Wymaga to 1. poziomu przymusu. Jeśli to się powiedzie, Nancine wyrazi zainteresowanie tomem "Orlezjańskiej heraldyki".
      • Następnie bohater może skomplementować ją i zaproponować, iż potrzyma się jej miecz. Wymaga to 2. poziomu przymusu. Jeśli to się powiedzie, kobieta będzie pod wrażeniem manier Strażnika, po czym będzie chciała przymierzyć suknię, co prowadzi do zdobycia jej broni.
      • Alternatywnie, bohater może ukraść miecz, wpadając na Nancine, gdy się spróbuje sięgnąć po szukaną przez nią księgę. Powodzenie zapewnia tu posiadanie 2. poziomu kradzieży. Tak czy inaczej kobieta zdenerwuje się i zakończy konwersację.
      • Strażnik może również skłamać, że tom kosztuje 10 suwerenów, po czym przyznać, iż to rzeczywiście jest zbyt wiele. Nancine będzie zaskoczona szczerością "pracownika", a następnie poprosi o wyjaśnienie jego zachowania. Dalej Strażnik może namówić ją do przymierzenia sukni lub miecza. Pierwsza opcja prowadzi do kradzieży broni, lecz w w przypadku drugiej niezadowolona Nancine zakończy rozmowę.
    • W drugiej opcji dialogowej Strażnik może skłamać, iż kaszel wojowniczki świadczy o znacznie poważniejszym schorzeniu. Wymaga to 1. poziomu przymusu. Jeśli to się powiedzie, bohater może spróbować kradzieży bądź dalej straszyć kobietę. Wymaga to 3. poziomu kradzieży. Jeśli to się nie powiedzie, dialog będzie kontynuowany normalnie, jak gdyby opcja kradzieży nie została wybrana. Następna opcja kradzieży będzie wymagała 2. poziomu tej umiejętności. Jeśli i tym razem się nie uda, rozmowa nadal będzie podtrzymywana, po czym celem zbadania kobiety bohater będzie mógł zdjąć jej pancerz - co doprowadzi do kradzieży miecza - lub kazać jej się położyć i wielokrotnie głęboko oddychać przez co zemdleje ona z powodu hiperwentylacji. W tym przypadku można zabrać broń z jej ciała.
    • Jeśli Strażnik lub obecny członek drużyny posiada zdolność zielarstwa, można pochwalić się tym przed Nancine. Kobieta wyrazi wtedy swoje zainteresowanie.
      • Bohater może ukraść miecz przy badaniu jej gardła. Wymaga to 2. poziomu kradzieży. Jeśli to się powiedzie, wojowniczka spyta, co wynika z badania. W przeciwnym razie pojawi się opcja kazania jej głębokiego oddychania.
        • W przypadku udanej kradzieży Strażnik może powiedzieć Nancine, iż to zwykłe przeziębienie, dać jej herbaty i zalecić parzenie jej trzy razy dziennie, po czym odejść lub użyć perswazji i sprzedać jej trochę leków (wymagany 1. poziom przymusu). Jeśli to się powiedzie, przekaże ona bohaterowi 2DAP - suweren.
      • W przypadku nieudanej kradzieży Strażnik może poprosić Nancine, aby głęboko oddychała. Następnie można skłamać, iż kobieta jest ciężko chora bądź okraść ją (wymagany 1. poziom kradzieży). Obie opcje prowadzą do zdobycia miecza. Alternatywnie, bohater może poprosić wojowniczkę, aby zdjęła pancerz.
      • W przypadku prośby o zdjęcie zbroi Nancine spyta, czy to naprawdę konieczne. Strażnik może zadrwić z niej, co szybko zakończy rozmowę, przyjąć jej sprzeciw i zbadać ją w pancerzu, i jednocześnie okraść (wymagany 1. poziom przymusu), co prowadzi również do końca dialogu, lecz również do zdobycia miecza. Ostatnią możliwością jest użycie perswazji (wymagany 1. poziom przymusu) i przekonanie kobiety, iż jest to naprawdę ważne. Jeśli wybrano ostatnią opcję, Nancine poprosi o pomoc w zdjęciu zbroi, a w trakcie tej czynności dojdzie do kradzieży (wymagany 1. poziom kradzieży), po czym spyta ona o wyniki badań. Jeśli perswazja się nie powiedzie, rozmowa się zakończy.
    • Jeśli Strażnik lub obecny członek drużyny posiada umiejętność tworzenia trucizn, możliwe będzie powiedzenie jej, iż ma się lekarstwo na jej chorobę. Wyrazi ona swe zainteresowanie tym "lekiem".
      • Bohater może zbliżyć się do kobiety, aby ukraść miecz. Wymaga to 1. poziomu kradzieży. Wojowniczka zdenerwuje się, po czym zakończy rozmowę.
      • Strażnik może powiedzieć, iż ma do oddania jedną miksturę, jednak Nancine będzie zaciekawiona tym, dlaczego jest ona za darmo. Można jej odpowiedzieć, iż chce się jej przysłużyć. Wymaga to 1. poziomu przymusu. Następna opcja perswazji nigdy by się nie powiodła. Alternatywnie, można jej powiedzieć, iż lek kosztuje 10DAP - srebrnik, jednak ona kupi go za 5DAP - srebrnik.
      • Bohater może również powiedzieć, iż zielarze to oszuści, z czym Nancine się zgodzi, po czym powie, że jeśli Strażnik ma jedną butelkę na zbyciu, to ona ją weźmie.
        • Jeśli rozmowa skończy się oddaniem kobiecie trucizny, bohater będzie musiał wybrać między daniem jej usypiającego wywaru bądź śmiertelnej trucizny. Gdy Nancine to wypije, miecz będzie można zabrać z jej ciała lub zwłok.

Uwagi Edytuj

  • Opcje dialogowe dotyczące zielarstwa i trucizn zawierają informacje o przekazaniu Nancine lekarstw. Jednak z ekwipunku niczego nie ubywa po wybraniu tych opcji.
  • Jeśli kobieta zginie, przy jej ciele nie znajdzie się żadnego dodatkowego łupu.

Błędy Edytuj

  • Jeśli miecz zdobyto w trakcie dialogu, można użyć kradzieży kieszonkowej i zdobyć drugi egzemplarz, o ile Nancine nie zemdlała bądź zginęła.
  • Dodatkowe 2DAP - suweren lub 5DAP - srebrnik, które Nancine daje w trakcie dialogu nie są w istocie otrzymywane.