FANDOM

Meredith Stannard – komtur zakonu templariuszy w Kirkwall. Była wrogo nastawiona wobec magów ze względu na to, że jej siostra zmieniła się w plugawca i wymordowała całą rodzinę. Od roku 9:21 Smoka dowodzi templariuszami w Kirkwall, de facto pełniąc tym samym funkcję władcy miasta.

Hawke po raz pierwszy spotyka ją, kiedy ta ratuje go przed saarebasem. Po zażegnaniu konfliktu z qunari komtur nadaje Hawke’owi tytuł Bohatera Kirkwall.

W akcie III Meredith sprawuje niemal absolutną władzę. Pierwszy zaklinacz Orsino jawnie sprzeciwia się formie władzy Stannard. Gdy Anders niszczy siedzibę Zakonu w Kirkwall, konflikt pomiędzy magami a templariuszami osiąga apogeum, a sama komtur powołuje się na Prawo Likwidacji, wobec czego wszyscy magowie z Kręgu mają zostać zabici. W tym momencie musi zmierzyć się z nią Hawke.

Po pokonaniu Orsina Meredith chce zabić Bohatera. Cullen kwestionuje jej rozkaz, na jaw wychodzi również prawda o posążku z czerwonego lyrium, który Stannard kupiła od Bartranda i przetopiła na potężny miecz. Doprowadził on Meredith do szaleństwa, w wyniku czego każdą osobę posługującą się magią postrzegała jako maga krwi. Cullen odsuwa ją od stanowiska, wskutek czego dochodzi do walki. Meredith ożywia olbrzymie posągi i ogłusza Hawke’a. Pod koniec walki próbuje wydobyć całą moc z przedmiotu, ale zamiast tego sama zostaje zmieniona w posąg z minerału, którego użyto do produkcji miecza.

Pod koniec Dragon Age II Kasandra stwierdza, że to Stannard doprowadziła do wojny, jednak według Varrika może jest to wina posążku lub Andersa lub każdego z nich.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki