FANDOM

Mabari – rasa ogarów bojowych hodowanych przez Formari przy użyciu magii.

Opis Edytuj

Każdy mabari wybiera sobie swojego pana na resztę życia w procesie nazywanym „przypisaniem”. Chociaż znakomicie sprawdzają się na polu walki, są wysoce towarzyskimi zwierzętami, zdającymi się rozumieć ludzką mowę, reagującymi na złożone komendy, a na zadawane pytania odpowiadając warczeniem, skomleniem, szczekaniem oraz kilkoma innymi zachowaniami potwierdzającymi ich inteligencję. Z tego też powodu żadna z ras psów hodowanych przez Fereldeńczyków nie cieszy się takim powodzeniem ani taką sławą jak mabari. Większość przedstawicieli rasy wiąże się na całe życie z jednym wojownikiem i walczy u jego boku. Istnieje wiele opowieści o mabari, które pomściły śmierć swojego pana, a następnie czekały przy jego ciele na własną śmierć.

Mabari to olbrzymie mastify z domieszką wilczej krwi, które osiągają wysokość i szerokość krasnoluda. Ich panowie – lub „partnerzy”, które to określenie preferuje wielu właścicieli mabari – często malują je w różnokolorowe barwy wojenne, dzięki którym mogą łatwiej zauważyć swojego psa w ferworze walki. Większość biorących udział w boju Fereldeńczyków nanosi na swoje ciało tusz znany jako kaddis, który pozwala psom wyczuć sprzymierzeńców. Ze względu na wielką wartość psów, dzikie mabari, pozbawione pana, praktycznie nie istnieją.

Udział Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Strażnik może mieć w swojej drużynie ogara mabari. Człowiek szlachcic zdobywa go w historii wprowadzającej, pozostali mogą zdobyć go pomagający wyleczyć chorego psa w Ostagarze. Po zakończonej bitwie pies odnajdzie drużynę Strażnika na trakcie. Jeżeli w tym momencie nie zdecyduje się on na przyłączenie psa, podczas powrotu do Ostagaru zdobędzie kolejną możliwość, spotykając mabari, który przetrwał obecność mrocznych pomiotów.

Mabari biorą również udział w bitwie pod Ostagarem – wypuszczane jako pierwsze przerzedzają trzon hordy mrocznych pomiotów nacierających na obrońców twierdzy.

Dragon Age II Edytuj

Po zainstalowaniu dodatku Czarne Emporium Hawke ma możliwość zdobycia ogara mabari nazywanego Psem, którego można przywołać jako piątego członka drużyny, podobnie jak łotrzyk wybierający specjalizację łowcy może przywoływać zwierzęta.

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

Wrogie mabari spotkać można na Wybrzeżu Sztormów. Ostrza Hessariana wykorzystują ogary w walce, z kolei inne grupy wspierane są przez opancerzone mabari.

Pojedynczego mabari spotkać można w kanionie na Syczących Pustkowiach, gdzie strzeże sklepu swojego właściciela.

W dodatku Intruz Cullen znajduje mabari w Halamshiral i zatrzymuje go jako swoje zwierzątko.

Ciekawostki Edytuj

  • Naczelny psiarz w Ostagarze twierdzi, że mabari są hodowane przy pomocy magii, dzięki czemu są wystarczająco inteligentne, żeby zrozumieć i wykonać złożone polecenia.
  • Według Fenrisa mabari pierwotnie hodowane były przez Tevinterczyków, a w Fereldenie pojawiły się wraz z magistrami. Kiedy zostali pokonani, część psów pozostała i dołączyła do lokalnych klanów.
  • W trzecim akcie Dragon Age II mabari Hawke’a znajduje i przestrasza włamywacza, co aktywuje minizadanie poboczne Quest-DA2 Uwaga: Zły pies.
  • Dalijczycy nakazują swoim psom „złapać Straszliwego Wilka za ucho, jeśli się pojawi”. Podobnie jak u ludzi, psy postrzegane są jako obrońcy przed dzikimi bestiami.
  • Mabari dostępne są w limitowanym wydaniu gry The Sims 3: Zwierzaki na konsole PlayStation 3 i Xbox 360.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki