FANDOM

Lothering – wioska położona w Fereldenie w pobliżu Traktu Imperialnego na skraju Zaziemia, na północ od Ostagaru i południe od Bannornu. Należy do arlatu Południowych Krain.

Historia Edytuj

Osada powstała wokół skrzyżowania Traktu Imperialnego, po części jako przyczółek handlowy dla położonej na południe fortecy Ostagar. Z czasem jej mieszkańcy stali się samowystarczalni dzięki wiatrakom i farmom. Podczas inwazji orlezjańskiej Lothering było polem bitwy, w trakcie której śmierć ponieśli król Vanedrin Theirin, teyrn Ardal Cousland i wielu innych.

Udział Edytuj

Dragon Age: Utracony tron Edytuj

Podczas powstania fereldeńskiego znaczna liczba oddziałów wiernych orlezjańskiemu uzurpatorowi królowi Meghrenowi zebrała się w Lothering celem odnalezienia księcia Marica Theirina po zabójstwie jego matki Moiry w roku 8:96 Świętych.

Dragon Age: Początek Edytuj

Niedługo po rozpoczęciu Piątej Plagi i porażce króla Cailana w bitwa pod Ostagarem Lothering stało się celem uchodźców z południa. Po ucieczce arla Leonasa Brylanda także mieszkańcy wioski przygotowywali się do ucieczki. Starsi wioski, templariusze i zakonnicy próbowali zaprowadzić porządek i pomóc tylu uchodźcom, ilu zdołają, jednocześnie szykując się do ewakuacji.

Niedługo po opuszczeniu Lothering przez Strażnika i jego drużynę wioska zostaje najechana przez hordę mrocznych pomiotów i doszczętnie zniszczona.

Polowanie na czarownicę Edytuj

W roku 9:32 Smoka starsza Miriam i rada wioski zaczęli powolny proces jej odbudowy. Wzniesiono nowy zakon, na zewnątrz którego znalazł się ołtarzyk poświęcony Bohaterowi Fereldenu i innym, którzy oddali życie w obronie królestwa.

Dragon Age II Edytuj

Hawke i jego rodzina – rodzeństwo Carver i Bethany oraz matka Leandra – zmuszeni są uciekać z Lothering, kiedy do wioski zbliża się horda pomiotów.

W roku 9:34 Smoka Hawke otrzymuje list od Miriam, w którym informuje, że odbudowa Lothering zakończyła się kompletnym fiaskiem, a wioska jest stracona ze względu na skażenie ziemi przez Plagę. Polepszenie jej zajmie wiele dekad, nie dając gwarancji, że kiedykolwiek wróci co dawnego stanu.

Zadania Edytuj

Zadania główne Edytuj

Zadania poboczne Edytuj

Nieregularni Blackstone’a Edytuj

Ważniejsze postaci Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Wpisy do kodeksu Edytuj

Uwagi Edytuj

  • Nieporozmawianie z Patterem Gritchem przebywającym w zakonie przed zniszczeniem Lothering uniemożliwi ukończenie zadania Quest-Początek.png Ostateczne rezerwy, a tym samym niemożliwe stanie się otrzymanie ostatniego zadania od Nieregularnych Blackstone’a, wymagającego ukończenia wszystkich wcześniejszych zadań.
  • Przed zakonem stoi wstrząśnięty Chasynd, wieszczący zagładę. Jeżeli słuchający go chłopi dojdą do wniosku, że mówi prawdę, a Strażnik zastraszy ich wybierając opcję „Nie ma nadziei dla żadnego z was, głupcy!”, może otrzymać 45srebrnik bez spadku poparcia od żadnego z towarzyszy.
  • Po odrzuceniu propozycji Leliany w miejscowej karczmie pojawi się raz jeszcze w pobliżu północnego wyjścia, pytając, czy Strażnik przemyślał jej propozycję.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwę „Lothering” wymyślił David Gaider. Dzień wcześniej oglądał film Las Vegas parano (ang. Fear and Loathing in Las Vegas ) na podstawie książki wydanej w Polsce pod tytułem Lęk i odraza w Las Vegas. Przez jakiś czas fabuła dotycząca Lothering nazywana była przez studio „Lękiem i odrazą w Fereldenie”.
  • Lothering jest bazą kilku templariuszy występujących w komiksie opublikowanym na stronie Penny Arcade.
  • Strażnik będący elfickim magiem może powiedzieć Eadrikowi, że pochodzi z Lothering.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki