FANDOM

Leliana jest orlezjańskim bardem, która przybyła do Lothering, aby zostać siostrą zakonną. Jest potencjalną towarzyszką Strażnika i opcją romansu, niezależnie od płci. Może również nauczyć specjalizacji barda. Pojawia się także w DLC Pieśń Leliany jako główna protagonistka i jako doradczyni w Dragon Age: Inkwizycja.

PochodzenieEdytuj

Urodziła się w Orlais, ale jej matka pochodziła z Fereldenu. Została sierotą w bardzo młodym wieku. Nie pamięta matki. Zaopiekowała się nią Cecylia, dla której pracowała jej matka jako pokojówka. Leliana poznała wiele wspaniałych historii i kulturę Orlezjan. Później została uczennicą barda Marjolaine i jej kochanką. Przez lata Leliana nauczyła się sztuki bardów - manipulacji, infiltracji, szpiegostwa, sabotażu, skrytobójstwa.

UczestnictwoEdytuj

Dragon Age: PoczątekEdytuj

W trakcie pobytu Strażnika w Lothering spotyka on Lelianę, która składa mu propozycję przyłączenia się do jego drużyny, którą ten może przyjąć lub odrzucić.

Dragon Age: InkwizycjaEdytuj

Leliana dołącza do Inkwizycji. Jest naszą doradczynią i prowadzi specjalnie wytrenowany oddział odpowiedzialny za ciche zabójstwa i szpiegostwo. Rekrutuje też do Inkwizycji swoją przyjaciółkę, Józefinę.

Ciekawostki Edytuj

  • Leliana została napisana przez Sheryl Chee w Dragon Age: Początek, jak również w Dragon Age: Inkwizycji.
  • Otrzymując od Strażnika Dziubdziusia, zapoczątkowała w Orlais modę na trzymanie bryłkowców jako zwierzątek domowych.

Zobacz też Edytuj

Inkwizycja logo.png Członkowie drużyny i doradcy w Dragon Age: Inkwizycja Inkwizycja logo.png
Członkowie drużyny: Żelazny BykBlackwallDorian PavusKasandra PentaghastVarrik Tethras
VivienneSeraSolasCole
Doradcy: Cullen RutherfordLelianaJózefina Montilyet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki