„Harrowmont rozpoczął kampanię przekupstw i wymuszeń, żeby przeciągnąć każdy ród na swoją stronę. Lecz jeśli ktoś obcy, neutralny, zbliżyłby się do jego kluczowych zwolenników, posiadając być może niezaprzeczalne dowody oszustwa Harrowmonta...” — Vartag Gavorn

Książęca łaska: Pierwsze zadanie - zadanie główne pojawiające się w Dragon Age: Początek.

Przydział Edytuj

Jest to pierwsza z trzech misji dotyczących zadania Quest-Początek Patronka swego rodu, które muszą zostać wykonane, aby królem Orzammaru mógł zostać Bhelen Aeducan. Kolejna misja (Quest-PoczątekKsiążęca łaska: Drugie zadanie) jest identyczna z tą, którą zleciłby Harrowmont.

Opis przejścia Edytuj

Prawa ręka Bhelena - Vartag Gavorn - przebywa w sali Kongresu zlokalizowanej w Diamentowym Zakątku. Krasnolud poprosi Strażnika, aby w ramach okazania swoich dobrych intencji, wyświadczył swojemu panu przysługę: dostarczył dwa weksle - jeden dla lorda Helmi'ego, drugi dla lady Dace. Te dokumenty poświadczają, iż obietnice Harrowmonta złożone tym dwojgu deszirów są fałszywe. Można naciskać na Vartaga, aby przekazał więcej informacji, jednak nie będzie on zbyt szczery.

Notka: Jeśli Strażnik jest krasnoludem szlachicem, będzie on potrzebował 2. poziomu przymusu, aby przekonać Vartaga, iż naprawdę chce on wesprzeć Bhelena w rywalizacji o tron. Można również porozmawiać z Gavornem po raz drugi, co także pozwoli na kontynuację misji.

Opcjonalnie: Można pokazać dokumenty Rzeźbiarzowi Cziborowi w Skulptorium, który stwierdzi, iż zostały one podrobione. Można teraz powiedzieć także, że przekazał je Vartag, Harrowmont lub zmienić temat. Jeśli oskarżono któregoś z powyższych, Czibor przekaże tę informację Ministerstwu Ziem, które rozpocznie w tej sprawie śledztwo. Jednak nie ma to żadnego wpływu na dalszą fabułę.

Jeśli Strażnik jest krasnoludem plebejuszem, spotka on Ricę Broscę po przybyciu do Diamentowego Zakątka po raz pierwszy. Bohater dowie się od niej, iż została ona przyjęta jako żona Bhelena i urodziła mu syna, co sprawia, że dom Strażnika zostanie wyniesiony do statusu szlacheckiego. Rica zaoferuje także zaprowadzenie brata do Vartaga i przedstawienie ich.

Lord Helmi Edytuj

Lord Helmi przesiaduje w oberży w dzielnicy gminu, przepijając wolny czas. Przekonać go do głosowania na Bhelena jest całkiem łatwo. Rozmowa z nim o sytuacji politycznej rzuci również nieco światła na intencje obu kandydatów.

Lady Dace Edytuj

Lady Dace znajduje się w Diamentowym Zakątku. Krasnoludka jest chętna do zmiany swojego kandydata zaraz po otrzymaniu dokumentu, jednak nie może tego zrobić bez pozwolenia ojca (lorda Anwera Dace'a), który bada thaig Aeducana na Głębokich Ścieżkach. Szlachcianka przekaże Strażnikowi sygnet rodu Dace dający dostęp do Głębokich Ścieżek, a także mapę thaigu Aeducana.

Po wywalczeniu sobie drogi przez rzeczony thaig, bohater spotka lorda Dace'a w towarzystwie swoich najemników w wielkiej jaskini. Otaczają ich jednak głębinowce, których pokonanie aktywuje drugą falę przeciwników. Jest ich bardzo dużo, dlatego lepiej jest wcześniej się na to przygotować.

Lord Dace Edytuj

Po pokonaniu wszystkich stworzeń, lord Dace będzie bardzo wdzięczny, po czym można mu będzie pokazać dokumenty. Wtedy możliwe będzie użycie perswazji, aby zyskać jego głos (wymaga 2. poziomu przymusu), jednak nawet jeśli ta opcja się nie powiedzie, Dace będzie chciał zrzec się poparcia dla Harowmonta. Istnieją dwie opcje dialogowe dotyczące oddania mu "dowodów" na nieszczerość Harrowmonta. Opcja "Vartag Gavorn dał mi te oto weksle." nie zapewnia żadnego wsparcia dla Bhelena. Z kolei opcja "Zobacz sam. Przyniosłem ze sobą weksle." to wsparcie zapewnia i jest ono zależne od dalszego wyboru:

  • "(Perswazja) Powiesz swojej córce, żeby nie głosowała na lorda Harrowmonta?" - wymaga wysokiego poziomu przymusu. Jeśli się powiedzie, poparcie dla Bhelena wzrośnie o +3, jeśli nie - o +1.
  • "Jestem do twoich usług." - poparcie dla Bhelena rośnie o +2.
  • "(Perswazja) Być może będziesz w stanie odwdzięczyć się przysługą?" - wymaga średniego poziomu przymusu. Jeśli się powiedzie, poparcie dla Bhelena wzrośnie o +2, jeśli nie - o +1. W tym wypadku Dace zaoferuje zniżkę o kupców, których zna. Wymaga to przynajmniej 1. poziomu przymusu.
Notka: Zniżka dotyczy wyłącznie Gorima Saelaca i wynosi 25%.

Lord Dace zaoferuje również wspólny powrót do Diamentowego Zakątka. Należy odmówić, jeśli chce się jeszcze pozwiedzać thaig Aeducana. Po powrocie należy porozmawiać z Vartagiem.

Powrót do Orzammaru Edytuj

Vartag będzie zadowolony z działań bohatera, po czym zabierze go do księcia Bhelena. Kandydat do tronu opowie o wciąż rosnącej ilości problemów i wspomni, iż jedynym sposobem na zyskanie większej ilości poparcia jest rozwiązanie przestępczego kartelu Jarvii. Tym zadaniem zostanie obarczony Strażnik, co rozpocznie misję Quest-Początek Kryjówka Jarvii.

Uwagi Edytuj

  • Od lorda Dace'a można ukraść dwa 3-poziomowe sztylety - Ciernie Martwych Bogów: jeden w thaigu Aeducana, drugi po powrocie do Orzammaru.
  • Po dostarczeniu weksli możliwe jest oszukanie Bhelena przez zadanie Quest-Początek Wypowiedzenie posłuszeństwa. Jeśli ukończono misję Quest-Początek Zaufanie lorda: Pierwsze zadanie, możliwe jest również oszukanie Harrowmonta przez zadanie Quest-Początek Wewnętrzny wróg.
  • Po dostarczeniu obu dokumentów niemożliwe stanie się wzięcie udziału w Próbach jako czempion Harrowmonta. W odwrotnej sytuacji, po walce na arenie nie można dostarczyć weksli. Jednakże walka w tym miejscu wciąż będzie możliwa jako osoba niezależna. Dedykacja zwycięstwa dla Bhelena zwiększa jego poparcie o +1. Ta opcja jest dostępna tylko, jeśli przyjęto pierwsze zadanie dla Bhelena.

Rezultat Edytuj

  • 1250 PD - po rozmowie z Vartagiem po przekazaniu weksli.
  • Strażnik otrzymuje dostęp do księcia Bhelena i pozostałej części pałacu królewskiego.
  • Zniżka u Gorima Saelaca - jeśli proszono o nagrodę od lorda Dace'a