FANDOM

Korsarze z Morza Przebudzonych, Szczęśliwa Armada – konfederacja statków i piratów plądrujących obecna na licznych morzach i wybrzeżach w całym Thedas. Nie posiada żadnego znanego przywódcy – każdy statek jako niezależna jednostka ma własne zasady, załogę i kapitana.

Tło Edytuj

Korsarze z Morza Przebudzonych to lepiej znana nazwa pirackiej konfederacji określającej samą siebie mianem Szczęśliwej Armady.

Bogaci kupcy często płacą przywódcom Armady, nie chcąc ryzykować, że ich statki staną się obiektem ataku, a przewożone przez nie towary zagrabione i sprzedane na czarnym rynku. Organizacja nie jest zjednoczona, przywódcy poszczególnych statków często prowadzą ze sobą krwawe bitwy, jednak w przypadku zaatakowania przez obcych natychmiast jednoczą się i zwierają szeregi. Z tego też względu korsarze w ostatnim stuleci stali się plagą, jakiej wcześniej nie znano Thedas.

Azylem korsarzy, jak również bandytów i wszelkiej maści kryminalistów, jest rivańskie portowe miasto Llomerryn, zachowujące polityczną neutralność. Na llomerryńskich targach i bazarach zakupić można wszelkiego rodzaju dobra zrabowane w odległych krajach. Jedną ze znaną pirackich twierdz jest wyspa Estwatch położona na południe od Llomerryn.

Historia Edytuj

Statek piracki

Przykład pirackiego statku

Dawniej piraci byli zwykłymi oportunistami, niezrzeszoną flota statków wypływających z portu w Llomerryn, często padających ofiarą połączonych sił Orlezjan i Marchijczyków chcących pozbyć się ich raz na zawsze. Nawet jeśli ich wysiłki przynosiły skutek i udało pozbyć się kilku statków, na ich miejscu pojawiały się nowe, a historia zataczała koło.

Podczas Nowych Świętych Marszów przeciwko qunari, dysponujących flotą niszczycielskich drednotów, Thedasianie potrzebowali każdego statku do walki na morzu. Llomerryńscy piraci zostali zmuszeni do podjęcia trudnej decyzji: zjednoczyć się pod jednym sztandarem z tymi, z którymi wcześniej walczyli, lub działać samodzielnie i niechybnie zginąć z rąk qunari. Ostatecznie piraci zjednoczyli się, a w roku 7:55 Burzy powstała Szczęśliwa Armada. Kosarze, potrafiący działać niepostrzeżenie i wykorzystujący podstęp, nękali szlaki zaopatrzeniowe qunari, a nawet porywali się na zorganizowane ataki na ich drednoty. W roku 7:78 Burzy, podczas olbrzymiej bitwy morskiej u wybrzeży Estwatch, wyspy mającej wysokie znaczenie strategiczne, korsarzom udało się pokonać najeźdźców. W roku 7:84 podpisano kończący wojnę traktat llomerryński, jednak wbrew nadziejom wielu Thedasian piraci nie rozwiązali organizacji i kontynuują działalność po dziś dzień.

Znani korsarze Edytuj

Korsarz

Rivański korsarz

  • Anselmo – członek załogi Izabeli. Znany z tego, że się ożenił
  • Brand – członek załogi Izabeli
  • Casavir – pierwszy oficer na statku Izabeli
  • Castillon – bogaty antivański przywódca korsarzy
  • Celso – członek załogi Izabeli
  • Hayder – członek załogi Izabeli i sługus Castillona
  • Ianto – nazywany „Szponem”, „Grozą Llomerryn” oraz „Tym Zawszonym Draniem, Który Może Zabić Cię we Śnie”, znany łowca niewolników i morderca
  • Izabela – piratka i była korsarka, samozwańcza „Królowa Wschodnich Mórz”. Kapitan Zewu Syreny
  • Jackdaw – korsarz, który pomógł Izabeli znaleźć załogę i pomógł jej na początku kariery korsarki. Według wielu plotek Izabelę i Jackdawa łączył namiętny romans
  • Jim – członek załogi Izabeli
  • Ostrouchy Jan
  • Martin – były podwładny Ianta, który poderżnął mu gardło, kiedy zaczął kwestionować przerzucenie się na handel ludźmi
  • Lachlan Poole – bogaty korsarz prowadzący w Wolnych Marchiach własną kompanię handlową
  • Leandro – członek załogi Izabeli
  • Kapitan Revaud – ojciec pierwszej zaklinaczki Rivelli z rivańskiego Kręgu w Dairsmuid
  • „Sir” Tadeus – rzekomy przywódca Armady, znany z zatopienia sześciu orlezjańskich fregat

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki