Aby sprawdzić kodeks z Dragon Age: Początek, zobacz: Kodeks (Początek)
Aby sprawdzić kodeks z Dragon Age II, zobacz: Kodeks (Dragon Age II)
Mistrz wiedzy

Ikona osiągnięcia „Mistrz wiedzy”

Kodeks to zbiór wiedzy, który Inkwizytor może uzupełniać przez całą kampanię. Wpisy do kodeksu zapewniają wiedzę o świecie Thedas, takie jak np. informacje spisane przez historyków i uczonych, fragmenty z Pieśni Światła czy podania z folkloru, jak również wiedzę o mechanice gry, stworzeniach, postaciach i przedmiotach oraz mapy prowadzące do cennych przedmiotów. Kolekcjonowanie wpisów w kodeksie nagradzane jest punktami doświadczenia (PD) i może aktywować zadania poboczne bądź dodatkowe dialogi z postaciami niezależnymi. Odblokowanie odpowiednich profitów może zwiększyć liczbę PD otrzymywanych za znajdowanie wpisów.

Informacje zamieszczane w kodeksie pochodzą z różnych źródeł, w związku z czym mogą nie być dokładne, a niektóre mogą wykluczać się wzajemnie.

Sekcje kodeksu Edytuj

Ikona kodeksu DAI

Wpisy w kodeksie podzielone są na sekcje. Szczegółowe informacje na temat wpisów znajdziesz w odpowiedniej kategorii:

Postacie Materiały rzemieślnicze
Stworzenia Grupy
Historia Listy i notatki
Magia Mapy
Miejsca Opowieści
Samouczki

Uwaga: numeracja wpisów odnosi się do numerów, jakie wpisy mają po zainstalowaniu dodatku Szczęki Hakkona.

Gromadzenie wpisów Edytuj

Kodeks (Inkwizycja)

Przykładowy wpis w kodeksie

Wpisy w kodeksie zdobywa się na rozmaite sposoby: poprzez rozmowy z postaciami niezależnymi, podsłuchiwanie cudzych rozmów, czytanie ksiąg, zbieranie przedmiotów i zabijanie przeciwników. W momencie zdobycia wpisu, można przeczytać go w zakładce „Kodeks” w dzienniku. Nieprzeczytane wpisy oznaczone są pomarańczową gwiazdką.

Księgi, listy czy miejsca, które po wejściu z nimi w interakcję odblokowują wpisy do kodeksu, można podświetlić tak samo jak inne interaktywne przedmioty używając opcji przeszukiwania terenu. W wersji pecetowej do przeszukiwania terenu służy klawisz V na klawiaturze, z kolei w wersjach konsolowych należy wcisnąć lewy drążek.

Niemożliwe jest zgromadzenie wszystkich możliwych wpisów do kodeksu podczas jednej gry. Dotyczy to zwłaszcza postaci – nie można odblokować np. wpisów poświęconych Inkwizytorom innego pochodzenia, jak również dotyczących postaci, które występowały w poprzednich częściach, ale nie pojawiają się w Inkwizycji. Przykładowo wpis poświęcony Stroudowi wyklucza pojawienie się wpisów o Loghainie i Alistairze (chyba że został on królem Fereldenu i pojawia się w innych okolicznościach).

Rzeczowość i aktualizowanie wpisów Edytuj

Niektóre wpisy do kodeksu mogą się od siebie różnić bądź być aktualizowane podczas kampanii, w zależności od decyzji podjętych przez Inkwizytora. Wpisy dotyczące wydarzeń i postaci z Początku, Przebudzenia i Dragon Age II różnią się od siebie w zależności od decyzji, jakich dokonali Strażnik i Hawke.

Po znalezieniu odpowiedniej ilości przedmiotów zdobytych za pokonanie określonych przeciwników i dostarczenie ich badaczowi, wpisy w dzienniku są aktualizowane, zaś Inkwizytor otrzymuje premię do obrażeń zadawanych przeciwnikom danego typu.

Osiągnięcia Edytuj

Dzięki aktualizowaniu kodeksu można zdobyć osiągnięcie „Mistrz wiedzy”, odblokowywane za zgromadzenie 250 wpisów.