FANDOM

Demony zazdrości to w równej części arogancja i tchórzostwo. Oddzielają swoje ofiary, by dokładnie im się przyjrzeć, starając się nimi stać. Gdy demon jest już pewien, że poznał swój wybrany cel, przybiera jego postać, pozostawiając biedną duszę, by sczezła. Jednak zazdrość nigdy nie jest zaspokojona. Bezdenne pragnienie demona, by być czymś więcej – czymś potężniejszym, sprawniejszym, lepszym – powoduje, że wciąż szuka on nowych ofiar, pozostawiając za sobą szlak skradzionych tożsamości.

To w stanie przejściowym demon zazdrości jest najsłabszy, gdyż pozostaje najbardziej podatny, gdy przechodzi z jednego ciała na drugie; niewolniczo powielając nawyki dawnej tożsamości, dopóki nie znajdzie kolejnego śmiertelnika do naśladowania. Dlatego właśnie spisuję te słowa. Człowiek kulący się przede mną pragnął tak bardzo wiedzieć, jakie są myśli, pragnienia i uczucia demona. Chciał dokumentować wszystko. Wszystko. Opiera się, jest więźniem we własnym domu, ale ja już o tym wiem. Łaknę wiedzy tak samo jak on. Jak i ja chcę.

— Zwój znaleziony przy ciele „uczonego Esmara Treviento" przez templariuszy, którzy go dopadli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki