FANDOM

Właśnie przez to okno pewien złodziej nazwiskiem Treadwell dostrzegł próbę gwałtu na lady Castine. Zrezygnowawszy z szansy na ucieczkę, pojmał napastnika, którym był bard lorda Halevine. Bohaterski włamywacz, powstrzymany bard i spiskujący szlachcic zostali ukarani podług swej pozycji społecznej i popełnionych czynów. Pierwszego skazano na chłostę i ciężkie roboty, drugi przepadł bez wieści, a trzeci musiał się pogodzić z wykluczeniem towarzyskim.

W teatralnej adaptacji historia tego skandalu ma dużo większy wymiar. Jego uczestnicy zostali przedstawieni w roli trzech rozdzielonych po narodzinach braci, który walczą o rękę sterującej całą intrygą lady Castine. Finał dość wiernie oddaje wydarzenia, na których oparto opowieść; zamieniono jedynie dla efektu komicznego wyrok dla złodzieja z karą, jaką poniósł szlachcic. Sztuka zebrała dość dobre recenzje, choć niektórzy wskazywali na niezbyt realistyczne tapirowanie fryzury lady Castine.

— Wydarty fragment Podręcznego przewodnika dla wycieczki pieszej po stolicy pióra Philliama, Barda!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki