Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Kodeks: Trupikorzeń

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Trupikorzeń od wieków wykorzystywany jest do zaklęć magicznych i sporządzania mikstur. Jest to roślina o delikatnym wyglądzie, posiadająca cienką łodygę i fioletowe kwiaty; raz w roku owocuje jasnoczerwonymi, mięsistymi strąkami, które po spożyciu powodują zawroty głowy i dezorientację. Trupikorzeń, wedle ludowych podań, rośnie w pobliżu zwłok i w miejscach, gdzie ziemia jest pełna śmierci. Często znajduje się go przy szafotach lub na polach dawnych bitew.

Istnieją dwa rodzaje tej rośliny. Pospolita, zwana czarodziejskim trupikorzeniem, została odkryta przez archonta Hadrianusa, który zauważył, że rośnie na zwłokach niewolników. Druga, rzadsza, znana jako dar Meluzyny, otrzymała swoją nazwę od kurtyzany, która użyła jej, by zemścić się na potężnym magistrze i jego rodzinie. Sporządziwszy z niej wyciąg, upiekła na jego bazie kilka ciastek i sprezentowała je magistrowi na bankiecie. Wszyscy goście doznali po ich zjedzeniu przerażających halucynacji i rozdarli się nawzajem na strzępy gołymi rękoma.

— Fragment dzieła Kompendium botaniczne autorstwa botaniczki Ines Arancji

Więcej z Fandomu

Losowa wiki