FANDOM

Nasz lud zwie to miejsce Szmaragdowymi Mogiłami. Dawno temu, przed upadkiem Dalii, sadzono drzewo za każdego wojownika, który przysięgał służyć w obronie Dalii. Razem ci wojownicy byli znani jako Szmaragdowi Rycerze z Halamshiral, a ich las nazwano Szmaragdową Marchią.

Kiedy ludzie zaczęli ponownie najeżdżać nasze granice, Szmaragdowi Rycerze zebrali się, by chronić nas przed inwazją. Jednakże ludzi było wielu, a ich Zakon potężny, i w końcu zdołali podbić Dalię. Rycerze walczyli do ostatka w obronie naszej ziemi i prawie wszyscy ponieśli śmierć. Drzewa, niegdyś symbolizujące potężną armię, stały się teraz żywymi symbolami poświęcenia – Szmaragdowymi Mogiłami.

Słyszałem, że większość ludzi w Orlais nie wymawia prawidłowego imienia tego miejsca. Sądzą, że przynosi ono pecha, dlatego nazywają ten region Wielkim Lasem. Nie chcą widzieć niczego prócz drzew, mchu i liści, i pragną pozostać nieświadomi krwi, jaką tu przelano. Lecz nasz Lud pamięta. Pamiętamy wagę tego, co utracone, i widzimy nie drzewa, lecz żywoty oddane w obronie wolności.

— Opowieść Opiekuna Gisharela z klanu Ralaferin

Więcej z Fandomu

Losowa wiki