FANDOM

Sir Thorval z Rainesfere był szóstym synem szóstego syna, co zwiastowało nieszczęście. Dało o sobie znać, gdy w jego trzynaste urodziny ledwo uniknął przejechania przez konny wóz, lecz przygniotło go spadające drzewo. Dało o sobie znać w dzień jego ślubu, gdy panna młoda uciekła z krasnoludzkim druciarzem.

Lecz pech Thorvala był szczególnie widoczny na polu bitwy. Choć nie miał on sobie równych wśród rycerzy z Rainesfere i był niepokonany na turniejach w Redcliffe i Zachodnich Wzgórzach, pech prześladował sir Thorvala, gdyż pękało każde ostrze, z którym ruszał w bój. Wszystkie tarcze się kruszyły. Z czasem dorobił się on wielu zaszczytów... i ogromnych długów u płatnerzy, u których zamawiał coraz mocniejsze miecze i tarcze.

Pewnego dnia, po drodze na turniej w Denerim, jego koń zgubił podkowę, wyrzucając swego pana prosto w pusty pień. Gdy Thorval doszedł do siebie, tuż przy swej twarzy zobaczył ogromny bojowy młot. Jako że jego miecz oczywiście złamał się przy upadku, Thorval wziął ów młot zamiast niego.

Na turniejach rzadko widywano rycerza walczącego młotem, lecz Thorval z łatwością wygrywał wszystkie walki. Sam młot był zaś nie do zdarcia. Od tamtej pory Thorval nigdy nie użył innej broni. Wiele lat później, na łożu śmierci, przekazał swój młot szóstemu synowi, Anzelmowi, który natychmiast go zgubił.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki