FANDOM

Kasandro,

Rozumiem, że naszym priorytetem jest zbadanie tego dziwnego wyłomu na niebie i ochrona ludzi przed demonami. Kontynuując moje poszukiwania, pragnę zwrócić twoją uwagę na nowego przybysza w naszym obozie: elfiego apostatę mówiącego na siebie Solas.

Solas dołączył do obozu dobrowolnie, bez protestu oddając swoją magiczną laskę siłom zakonu. Nie jest Dalijczykiem i mówi, że nigdy nie należał do Kręgu. Zamiast tego, jak twierdzi, spokojnie badał magię w samotności... z naciskiem na magię powiązaną z Pustką.

Choć podejrzewam, że niechętnie przyjmiesz pomoc apostaty, Solas przyszedł do nas z własnej woli. Świadkowie widzieli go w pobliskiej osadzie podczas wybuchu, więc prawdopodobnie nie odpowiada za to, co stało się na konklawe. Opisał jednak efekty działania Wyłomu dostatecznie szczegółowo, by przekonać mnie, że wie więcej o Pustce niż ktokolwiek z obecnych.

Solas poprosił o zgodę na zbadanie jedynej ocalałem oraz jednej z mniejszych szczelin w nadziei na znalezienie sposobu zamknięcia Wyłomu. Prawidłowo zgadł, że Wyłom rośnie, i wierzy, że jeśli nie uda nam się tego powstrzymać, doprowadzi to do zagłady świata. O ile nie wyrazisz sprzeciwu, pozwolę mu na badania – pod odpowiednim nadzorem oczywiście.

Leliana

Po zakończeniu wątku głównego:

Inkwizytorze,

Pomimo starań, nie udało mi się zlokalizować Solasa. Ostatni raz widziano go, jak z miejsca twojej walki z Koryfeuszem wyrusza na zachód, nadal zrozpaczony po zniszczeniu kuli, którą posiadał Koryfeusz. Potem Solas zniknął, unikając moich ludzi z taką łatwością i tak dobrze, że zmuszona jestem zastanowić się, jak dużo wiedział na ich temat.

Na początku, kiedy Solas przyszedł do Inkwizycji, oferując pomoc, przesłuchałam go dokładnie na temat jego pochodzenia i historii. Unikał odpowiedzi, ale podał nazwę osady, w której dorastał, i dodał, że jest niewielka i prawdopodobnie nie znajduje się na mapach.

Nie lubię niedopowiedzeń, więc kazałam kilku moim agentom prowadzić poszukiwania, by zweryfikować jego słowa. Niedawno trafili na tę osadę... a raczej na to, co z niej zostało. To ruina od stuleci, a jej nazwa zachowała się jedynie w zapomnianych, starożytnych legendach tevinterskich. Kimkolwiek naprawdę jest Solas, skądkolwiek pochodzi, zwodził nas od samego początku.

Wybacz, że nie zbadałam tego dokładniej, gdy jeszcze tu przebywał. Było jasne, że nam pomagał, a istniały pilniejsze sprawy, ale mimo wszystko stanowiło to niedopatrzenie, zważywszy, jak niewieloma informacjami się z nami dzielił. Nie wiadomo, jakie są jego plany, jeśli w ogóle je ma, ale będę kontynuować poszukiwania.

— Leliana

Więcej z Fandomu

Losowa wiki