Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Kodeks: Sir Stroud

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jean-Marc Stroud, młodszy syn z pośledniego rodu szlacheckiego zamieszkującego Pola Ghislain, dopiero co ukończył naukę w Académie des Chevaliers, kiedy otrzymał wieści o śmierci swojej rodziny, rzekomo z rąk bandytów. W rzeczywistości padli ofiarami Wielkiej Gry Orlais. Plany sir Strouda, by odnaleźć morderców swoich bliskich, zostały pokrzyżowane, kiedy Szara Strażniczka Clarel zwerbowała go za radą nauczycieli z akademii, którzy nie chcieli, by młody i obiecujący rycerz zmarnował sobie życie na bezowocnej pogoni za zemstą. Ponieważ nie mógł z honorem odrzucić oferty, sir Stroud dołączył do Szarej Straży i zostawił swoje dawne życie za sobą.

Strażnik Stroud przez dziesięciolecia służył honorowo Szarej Straży. Uważany jest za jednego z najznamienitszych fechmistrzów bractwa, łącząc nauki wyniesione z akademii z latami walki z pomiotami u boku krasnoludów na Głębokich Ścieżkach. Komendantka Clarel przydzieliła mu zadanie werbowania i szkolenia nowych Strażników; większość młodych wojowników Straży zawdzięcza swe umiejętności Stroudowi.

Stroud woli wędrować po Wolnych Marchiach niż po Orlais, wiedząc, że historia jego rodziny mogłaby wplątać go w intrygi Wielkiej Gry, co doprowadziłoby do oskarżeń o mieszanie się do spraw polityki wśród Strażników. Posiada on również zdecydowane poglądy na temat magów i templariuszy, choć uważa, że obie grupy źle postąpiły odwracając się od Zakonu, który darzy szacunkiem.

— Raport wywiadowczy dostarczony Lelianie

Uwagi Edytuj

  • Wpis do kodeksu odblokowany zostaje tylko jeżeli w Początku Loghain nie dołączył do Straży, a Alistair nie został królem lub pijakiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki