Aby stworzyć nową broń lub zbroję, potrzebujesz schematu oraz odpowiednich materiałów.

Schemat decyduje o wyglądzie i potencjalnej mocy stworzonego przedmiotu.

Konkretne współczynniki i właściwości nowego przedmiotu zależą od użytych materiałów.

Każdy schemat posiada co najmniej jedno miejsce. W każdym miejscu mieści się określona liczba materiałów z rodzaju metalu, płótna lub skóry.

Aby stworzyć przedmiot, zapełnij wszystkie dostępne miejsca.

Schematy posiadają pięć rodzajów miejsc: użytkowe, ofensywne, defensywne, obrażeń oraz pancerza.

Rodzaj miejsca określa współczynnik, jaki zostanie zmieniony pod wpływem umieszczonego w nim materiału.

Na przykład umieszczenie żelaza w miejscu obrony da premię do współczynnika obrony przeciwko atakom bezpośrednim, zaś włożenie go do miejsca użytkowego zwiększy siłę.

Eksperymentuj z różnymi kombinacjami miejsc i materiałów, aby stworzyć przedmioty dopasowane do twoich potrzeb. Każdy materiał rzemieślniczy ma określoną wartość premii dla każdego rodzaju miejsca, którą można poznać oglądając dany materiał.

Końcowa wartość premii z danego miejsca równa się tej wartości pomnożonej przez liczbę sztuk materiału włożonych w to miejsce.

Ulepszenie doda swoje właściwości do atrybutów przedmiotu, a także zmieni jego wygląd.

Na przykład, dodanie do miecza rękojeści dającej premię +3 do sprytu sprawi, że miecz przejmie premię rękojeści.

Możesz swobodnie dodawać i usuwać istniejące ulepszenia, jak również wymieniać je między przedmiotami.

Nowe ulepszenia możesz stworzyć w stanowiskach rzemieślniczych.