FANDOM

Przyjaciele? Lepiej ich nie prowokować. To kuszące - bo co innego można zrobić – ale nie rób tego. Nigdy nie wiadomo, co się dostanie. Bo Ruda Jenny istnieje od dawna, jest wszędzie i uderza mocno albo uderza słabo, ale nie tobie danej wybierać. Chcesz, aby ktoś dostał nauczkę, zachowaj miedziaka na moralnego Kruka, a będziesz wiedzieć, co dostajesz.

— Wiadomość sir Keitera, wędrownego kupca, do jego syna, Erbala

Odwracają uwagę, kimkolwiek są. Zajmują pospólstwo, a panów drażnią. A ponieważ ataki nie noszą żadnych znaków szczególnych, już kilka razu zapłacono nam, abyśmy uderzyli na domniemanych, odpowiedzialnych rywali. Bardowie powinni wypłacać „jej” prowizję.

— Anonim

Mój ojciec kiedyś jej szukał. Chcesz szybko stracić przyjaciół? Wystarczy, że powiesz, że tropisz jej przyjaciół. Znalazł raport mówiący, że zginęła w Nevarze. Wszyscy pod jej komendą, co do jednego: martwi, okaleczeni lub zaginęli w trakcie zimy, która potem nadeszła. Wiesz, kiedy to napisano? Pięćdziesiąt dwa lata temu! To już wolę spotkać wiedźmę niż to, kimkolwiek ona jest. Niech sobie skupie szlachtę; taka już chyba jej natura.

— Polecenia kapitania Varna z najemnej gwardii zakontraktowanej w Denerim

Jak to działa? Ty mi powiedz, jak powiedzieć. Prosisz, by stało się coś złego, w końcu się dzieje. Czy to jej sprawka? Czy to ważne? Tak czy inaczej myślisz, że miałeś w tym udział. Może to wystarczy.

— Rozmowa w tawernie w Montsimmard, nie podano imienia

Wiem, że to była ona! Klucze tak po prostu nie giną! A konie niby odwiązały się same przypadkiem? A pożar, który ogarnął południową dzielnicę, powódź w moim domu letnim, spadek cen towarów, który akurat zbiegł się z tym, że zamierzałem sprzedać swoją posiadłość, zaraza, na którą zapadłem, zła pogoda, ilekroć jestem w podróży. Nie powiesz mi, że to wszystko zwykły zbieg okoliczności. Może to twoja niewiara pozwala jej tak dobrze działać. Możesz odejść. Wszyscy możecie odejść.

— Rozrzucone notatki banna Markala

Więcej z Fandomu

Losowa wiki