FANDOM

Czarny Lis, urodzony w 8:36 Błogosławionego jako lord Remi Vascal, był pewnym siebie złodziejem i huncwotem. Jego osoba stała się inspiracją tak wielu opowieści, że dziś niemożliwością już jest stwierdzić, które z nich są prawdziwe, a które zmyślone. Mimo że wywodził się ze stanu szlacheckiego, został kimś w rodzaju bohatera prostych ludzi.

Jego pierwsze dokonania wiązały się z ośmieszaniem potężnego despoty, lorda Val Chevin. Zamaskowany Czarny Lis pojawiał się w miejscach publicznych i psuł plany lorda do tego stopnia, że ten zaoferował w końcu wysoką nagrodę za życie „tego przebiegłego lisa” (stąd przezwisko, które bardzo szybko się przyjęło). Jedną z najpopularniejszych historii opowiadanych dziś w karczmach jest ta o pierwszym łowcy nagród, który spróbował sięgnąć po obiecaną przez lorda nagrodę. Na imię mu było Karolis i został w końcu długoletnim wspólnikiem Remiego (lecz dopiero po tym, gdy kilkakrotnie o mało co go nie zabił). W opowieści tej wydarzenia są często przesadzone w taki sposób, że Remi wydaje się z początku trochę pajacowaty, do czasu aż bezsilnego Karolisa ogarnia taka wściekłość, że przebiegłemu Remiemu udaje się zdobyć nad nim przewagę. Wywiera to na Karolisie tak wielkie wrażenie, że się do niego przyłącza.

Podobno po latach terroryzowania ludzi lorda i napadania jego poborców podatków (co wedle szarych obywateli Orlais było ulubioną rozrywką Remiego), Czarny Lis zdradzony został przez swoją kochankę Servanę de Montfort (która w niektórych wersjach opowieści przedstawiana jest jako czarodziejka Kręgu) i pochwycony. Po trwających ponad rok torturach Remiego uwolnili z więzienia jego towarzysze (była wśród nich skruszona Servana) i uciekli razem z Orlais. W tym okresie swych przygód, Remi pojawia się praktycznie w całym Thedas: wraz z popularyzacją jego legendy, coraz więcej karczmarzy i kupców zaczynało twierdzić, że Czarny Lis odwiedził także ich wioskę czy przybytek i dokonał tam jakiegoś wspaniałego czynu. Jeśli wierzyć opowieściom, wplątał się w polityczną intrygę w Nevarrze, ścigany był przez Antivańskie Kruki, a następnie porwany przez potężnego maga z Tevinter. W każdym z tych przypadków Remi w ostatniej chwili cudem unikał śmierci, by następnie, ku uciesze biednych i uciskanych, pokonać miejscowego nikczemnika. Po wszystkim ponownie przyłączał się do swej bandy i udawał się wraz z nią w jakieś nowe miejsce. Z biegiem lat jego towarzysze, Karolis i Servana, mądry krasnolud Bolek, a także gwałtowny rycerz sir Clementis, także stali się postaciami legendarnymi.

Wszystkie wersje jego historii zgodne są co do tego, że w pewnym momencie Czarny Lis po prostu zniknął. Udał się z towarzyszami w samo serce Lasu Arlathan, by szukać zatopionego miasta elfów i nigdy już stamtąd nie wrócił. Wiele jest opowieści opisujących to, co mogło go tam spotkać, i co należałoby zrobić, aby go uratować.

— Fragment Przygód Czarnego Lisa autorstwa Gastona Gerrault, 9:11 Smoka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki