Mierzyłem się z antiviańskimi szampierzami, fereldeńskimi Wojownikami Popielnymi i harcownikami Wojowników Mgły; gdy odrzeć ich z tytułów i sztuczek, są zwykłymi ludźmi, którzy pragną ujrzeć swych wrogów martwych, ale potrzebują wolnej ręki, by to zrobić. Szampierze preferują lekkość i nie wykorzystują siły lewej ręki. Wojownicy Popielni potrzebują wolnej ręki, by prowadzić swoje mabari, i lżejszej broni, by wykorzystać otwarcia powodowane przez psy, zaś Wojownicy Mgły polegają za bardzo na sile i szybkości, by korzystać z ciężkiej tarczy.

W walce z takim przeciwnikiem należy uszanować jego szybkość. Będzie wykonywał częste ruchy rękami i nogami; ignoruj je. Zamiast tego obserwuj jego biodra i barki. Najpierw pozbaw go przewagi, jaką dać mu mogą sojusznicy lub teren, chyba, że jesteś równie wyćwiczony. Gdy kontrolować będziesz jego broń, przytłocz go. Nie dysponuje tarczą i nie musisz obawiać się drugiego ostrza.

Jeśli będziesz zmuszony walczyć w ten sposób, zdecyduj, czy chcesz walczyć jak szampierz, jedną ręką, czy jak rycerz. Jeśli wybierzesz to pierwsze, cofnij nogę, odwróć pierś od wroga, by wystawiać się jak najmniej na atak, gdyż nie dysponujesz tarczą, która zasłaniałby twoje ciało ani drugą bronią, którą można parować; skup się na szybkich atakach i swobodnie ustępuj pola, kiedy nie możesz uzyskać przewagi. Jeśli wybierzesz drugi sposób, wykorzystaj swoje zarękawie i rękawicę jako osłonę i spróbuj wyszarpać przeciwnikowi broń. Moja lewa ręka nosi ślady takich prób, ale przeciwnicy pozostali ze znacznie gorszymi szramami. Najlepiej jednak w ogóle nie tracić tarczy, ale podczas bitew rzadko panują idealne warunki.

— Fragment Medytacji o posługiwaniu się ostrzarni autorstwa fechmistrza Massache’a de Jean-miena, lektura obowiązkowa w Académie des Chevaliers

Materiały badawcze Edytuj

Opracowano: Zwiększenie obrażeń przeciwko humanoidom